mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label Back. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Back. Papar semua catatan

Sabtu, 21 Disember 2013

It's back to school time

It's back to school time. Last part. Kasut. Buku tulis and stationaries. Tu pun. 

Isnin, 12 Ogos 2013

Back to nature 2013 - Day 3 : Pasar Tani Baling


Back to nature 2013 - Day 3 : Pasar Tani Baling. Hari Rabu, hari last sebelum raya. Penuh orang kat baling. Beli persiapan terakhir. Kami pun turut sama. Biasa la. Hari Rabu memang hari ke pekan baling. Read on...

Back to town


Back to town. Semalam, tiba masanya untuk kami kembali ke bumi Johor. Harap harap jalan ok. Tapi... a bit sesak jugak, terutama untuk kawasan rnr, tol dan kawasan berbukit. Kena 4 kawasan yang jem teruk. Kes eksiden. Apa pun, harap anda semua yang memandu pulang ke destinasi anda berhati hati. Sabar itu separuh daripada iman. Aku semalam bergerak hampir 15 jam on the road. :) Read on...

Rabu, 7 Ogos 2013

Back to nature 2013 - Day 2 : Billion Baling


Back to nature 2013 - Day 2 : Billion Baling. Sebelah petang keluar ke pekan. Ingatkan nak merayap ke banyak tempat, termasuk la Param kan. Tapi disebabkan hujan yang agak lebat dan jem yang leh tahan turuk... gi billion ajer la kan... tu pun nak parking.. ya rabbi... Read on

Back to nature 2013 - Day 2 : Adik Inaz dan kuciang gumuk


Back to nature 2013 - Day 2 : Adik Inaz dan kuciang gumuk. Malamnya, adik inaz bawak balik sekor kucen. Mana adik amik ni? Adik jumpa katanya. Ish ish ish. Jumpa kat mana. Tu, depan rumah orang tu. Pi hantaq balik. OK.

Dah hantaq balik pun dia dok lari mai kejaq adik. Bela ja la adik oiii.. Tapi tokleh bawak balik Johor. OK. Kita tengok la nanti... opppsss.. aku terus taruk nama untuk dia... Kuciang Gumuk, pasal kaki dia pendek dan memang dia agak gumuk.. wakakaka.. Read on...

Back to nature 2013 - Day 1


Back to nature 2013 - Day 1. Hari senin 5 Ogos, kami pakat mula gerak balik ke baling dari johor. Kalau ikut nak gerak lepaih subuh, tapi memacam cerita la pulak. Sampai tinggal bateri bagai kat opis. kena balik opis dulu amik bateri, baru gerak balik ke baling. teruih gerak non stop sampai la ke tapah. Read on...