mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label tiang letrik. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label tiang letrik. Papar semua catatan

Sabtu, 27 November 2010

Apasal panas tetiba nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 27 November 2010
Masa : 2.00 petang
Tempat : Wawasan 2
Mood : Apakes la pulak ni

Memulanya, dok layan internet.. Sedar-sedar internet layan aku. Terlelap la pulak. Ni la penangan makan nasi lemak di hari cuti. Kena pulak cukup ramuan semua. Tu yang orang kedah sana terutama petani suka makan nasi lemak. Pasal dia memang bagi tenaga, terutama untuk bersawah kan. Tapi kalau makan pastu tak buat apa-apa.. Insyaallah.. wajib tertido punya..

Bangun pun sebab mama dah bising.. Dalam panas-panas cenggini pun boleh tertido ka.. Ahh.. ye la. apasal panas. Letrik dah dekat setengah jam putus abang oii.. La.. yeker.. So, lepak kat luar dengan ziqri. Sekali nampak la pulak pekerja-pekerja yang tengah mengecat tiang tnb nih.. adakah diaorang ni dalang disebalik takde karen nih.. Entah la kan.. Tapi lepas diaorang dah setel semua kerja-kerja mengecat ni.. majiknya adalah.. karen ada balik.. sahih la tu..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tekunnya brader ni mengecat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Buang pelekat kat bawah dan atas.. gunanya pelekat ni supaya cat tak berkecah.. nampak cantik ja macam lukis guna pembaris gitu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Si hitong pun sibuk dok memerati

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ahhh.. gatei lak kepala aku nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jangkit kat tengkok la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tiang depan rumah aku dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni pun dah setel.. dan majiknya.. pastu terus ada karen.. aku mushkil

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 14 November 2010

Kotak janakuasa baru - Setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 13 November 2010
Masa : 9.18 pagi
Tempat : Wawasan 2
Mood : Sepoi sepoi bahasa

Pagi ni last diaorang ni wat kije. Dah setel dah pun urusan pasang kabel dan kotak janakuasa(?) baru. Ratakan balik kawasan yang diaorang korek untuk pasang kabel bawah tanah tu. Pasni no more berselirat kat langit lagi la kot agaknya. Nampak kemas sikit.

Masa borak tu ingatkan semua dah setel.. yang tergantung tu diambik bawak balik la kan. Rupanya nanti orang dari tnb nanti akan datang tarik dari kabel lama dan pasang/sambung ke kotak baru nih. Kami tak berani bang katanya lagi. Ini letrik mati punya ni. Kena tutup satu Gelang Patah baru pasang. Yeker.. Harap harap bukan masa cuti la diaorang akan pasang nanti.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni kira last level untuk diaorang punya kerja. Kabel semua dah ditanam. Ada lebih kurang 4 kabel ditarik. Satu ke depan rumah aku, 2 ke depan, dan satu ke belakang (surau).

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pasni tunggu tnb la pulak untuk menyetelkan kerja kerja penyambungan dari lama ke baru nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. semua dah leh berkemas dah. setel kerja.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni kabel untuk tiang depan rumah aku.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri enjoy ja dengar bapak dia borak dengan brader kontraktor nih..

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 11 November 2010

Awas!!!

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 11 November 2010
Masa : 6.05 petang
Tempat : Jalan Wawasan
Mood : Aikk!!!

Balik ja dari kije nih terkejut gak nengokkan jalan depan rumah dah ditutup. Kije kije TNB. Ari Sabtu lepas ada tiang letrik terbalik depan surau ngan rumah depan rumah aku ni. Bekas rumah si Aliah la tu dedulu. Abis dikorek tanah nak tanam kabel la pulak. Nak amik gambo lebih-lebih.. hujan. Nak kuar.. dukung ziqri.. Layan aje la apa yang ada nih..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni amik dari bawah bumbung ja, hujan la.. dukung ziqri pulak tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah cam skodeng la pulak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak wat camner.. hujan dan dukung ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tukar lens sikit baru syiok.. asik pakai wide ja kan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesekali pakai zoom balik kan best..

Enjoice...Sharing is power!!!