mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label Kepada. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Kepada. Papar semua catatan

Isnin, 30 Disember 2013

MISI KEMANUSIAAN BANTUAN KEPADA MANGSA BANJIR DISEMBER 2013 BAGI PEMBUKAAN AWAL PERSEKOLAHAN TAHUN 2014 SK Charuk Puting


MISI KEMANUSIAAN BANTUAN KEPADA MANGSA BANJIR DISEMBER 2013 BAGI PEMBUKAAN AWAL PERSEKOLAHAN TAHUN 2014
30/12/2013 - SRA AL-TAQWA, SK TELUK IRA, SK GUAI & SK CHARUK PUTTING 

PROGRAM PENYERAHAN SUMBANGAN BEG SEKOLAH
Lokasi : SK Charuk Puting
Disampaikan Oleh:
Ybg Dato Hj Mazlan B. Mohamad
Pengarah BPSH, KPM
Sumbangan Takaful Malaysia dan KPM

Pasukan yang terlibat memberi bantuan
1. GM1M : terdiri daripada Guru Muda 1Malaysia
2. Smart Support Team (SST-MOE) 
3. Badan Kebajikan Staf (BKS/BPSH-KPM)

Foto disumbangkan oleh Husmira KP GM1M Kelantan





Jumaat, 27 Disember 2013

MISI KEMANUSIAAN BANTUAN KEPADA MANGSA BANJIR DISEMBER 2013 BAGI PEMBUKAAN AWAL PERSEKOLAHAN TAHUN 2014

MISI KEMANUSIAAN
BANTUAN KEPADA MANGSA BANJIR DISEMBER 2013 BAGI PEMBUKAAN AWAL PERSEKOLAHAN TAHUN 2014

Lokasi : Daerah Temerloh dan Kuantan, PAHANG

30/12/2013 - SRA AL-TAQWA, SK TELUK IRA, SK GUAI & SK CHARUK PUTTING 
31/12/2013 - SK PERMATANG BADAK & SK TANAH PUTIH

Pasukan yang terlibat memberi bantuan
1. GM1M : terdiri daripada Guru Muda 1Malaysia
2. Smart Support Team (SST-MOE) 
3. Badan Kebajikan Staf (BKS/BPSH-KPM)

Selasa, 24 Disember 2013

Taklimat SKPM kepada semua pegawai Gred DG di JPN & PPD negeri Johor

Taklimat SKPM kepada semua pegawai Gred DG di JPN & PPD negeri Johor. 

Selasa, 8 Mei 2012

Najib Umum Durian Runtuh RM15,000 Kepada Setiap Keluarga Peneroka

Alhamdulillah.. Dapat lagi kan. Cuma... Kena la pandai manage duit terpijak tu. Dah banyak pengalaman lepas. Kalau masih tak beringat jugak, tak tau la nak jadi apa kan. Money management tu yang kita orang melayu kurang. Tetambah zaman sekarang ni. Setakat RM50 tu sekali turun pasar malam pun boleh habis.


Picas shared from themalaysianinsider.com

Najib Umum Durian Runtuh RM15,000 Kepada Setiap Keluarga Peneroka 
JERANTUT, 8 Mei (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Selasa mengumumkan durian runtuh bukan sahaja kepada peneroka malah untuk isteri dan anak peneroka serta warga kerja Felda.
Durian runtuh untuk peneroka adalah berjumlah RM1.689 bilion untuk diagihkan kepada 112,635 keluarga peneroka di seluruh negara sempena penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Malaysia.
Ketika mengumumkan berita baik itu di hadapan kira-kira 50,000 warga peneroka Felda di Majlis Peneroka Bersama Perdana Menteri di Felda Jengka 8, dekat sini, Najib berkata Felda kini telah memasuki satu transformasi baru setelah penyenaraian FGVH.
Beliau berkata pemberian durian runtuh itu akan dilakukan dalam tiga fasa iaitu fasa pertama berjumlah RM5,000 untuk ketua keluarga, fasa kedua sebanyak RM5,000 untuk isteri peneroka dan fasa ketiga RM5,000 kepada generasi kedua Felda.
Pada majlis itu, Perdana Menteri turut mengumumkan bonus dua bulan setengah gaji kepada petugas dan pegawai Felda.
Turut hadir, isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor, Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob dan Pengerusi Felda Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad.
Bercakap kepada pemberita selepas pengumuman itu, Najib berkata pembayaran bagi fasa pertama akan diagihkan dalam tempoh antara dua hingga tiga minggu dari Selasa.
"Pembayaran akan dibuat secara tunai dan fasa kedua akan dibuat sebaik sahaja selesai pembayaran fasa pertama manakala pemberian bonus kepada kakitangan Felda juga akan dibuat dalam masa terdekat," katanya.
Pada majlis itu juga, Najib turut mengumumkan tiga lagi insentif yang disifatkan beliau sebagai 'durian gugur' iaitu tabung amanah, 'blue form' untuk saham FGVH kepada peneroka dan tambahan bantuan untuk dana Yayasan Felda bagi membantu program baik pulih kampung-kampung lama dan tradisional di kawasan Felda.
Berkenaan dengan tabung amanah itu, Najib berkata sebanyak 20 peratus dalam tabung amanah adalah untuk penyenaraian FGVH dan sekiranya FGVH dapat keuntungan maka dividen akan diberi kepada setiap peneroka.
"Pada tahun depan kita jangkakan keuntungan sebanyak RM1.5 bilion dan sekiranya jumlah itu kekal seperti tahun lepas, setiap peneroka akan menerima lebih RM1,300, kalau untung lebih, peneroka akan dapat lebih lagi".
Najib berkata setiap peneroka akan menerima `blue form' untuk dapatkan saham FGVH dan beliau amat berharap peneroka tidak akan menjual saham berkenaan.
Perdana Menteri pada program itu turut menempelak mereka yang menentang penyenaraian FGVH termasuk segelintir peneroka serta pihak pembangkang yang cuba mencelarukan pemikiran rakyat.
"Saya tak rela dan redha mereka ini menerima (durian runtuh) ini kerana mereka ini mengkhianati apa yang kita buat, hanya peneroka yang jujur dan setia sahaja yang layak menerima durian runtuh ini," katanya.
Najib berkata durian runtuh itu dilihat amat bermakna untuk para peneroka yang telah banyak berkorban membangunkan tanah rancangan yang pada asalnya hanya hutan rimba.
"Bantuan ini bukan seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), hanya RM500, ini bukan BR1M, tapi BROOM," katanya sambil berseloroh.
Najib berkata Felda yang bermula di Lurah Bilut pada 1956 kini telah memasuki fasa terakhir abad 21 yang bukan lagi bertatih tetapi mampu berdiri dan gagah perkasa di pentas ekonomi dunia.
-- BERNAMA


Posted via Blogger PC edisen