mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label open house. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label open house. Papar semua catatan

Jumaat, 23 Oktober 2015

Open House Cikgu Razi @ Blok C, CIQ

Open House Cikgu Razi @ Blok C, CIQ

Open House Cikgu Razi @ Blok C, CIQ. Petang ni kami ke CIQ. Rumah kawan mama. Dia buat makan-makan. Mama dok risau pasal aku. Aku puasa hari ni. Tapi. Aku tak kisah pun. Takde hal la. Dok je lepak tepi. Layan Bajet 2016 gitu. Fiqri suka kat situ. Makan bubur.

Ahad, 25 Ogos 2013

Beraya edisi Gelang Patah


Beraya edisi Gelang Patah. Hari ni pun sambung beraya lagi. Petangnya ke rumah kawannya si Iqa. Pastu merayap jap kat gelang patah sebelum gi beraya rumah abang izat sebelah malamnya. Read on...

Edisi jengjalan : Ziarah Syawal Pulai


Edisi jengjalan : Ziarah Syawal Pulai. Semalam, habis ja kenduri atuk lang kat Damai Daya, bermula la misi kami untuk jengjalan rumah kengkawan lama. Kebetulan beberapa orang buat open house, yang lain tu; kami yang tolong openkan rumah mereka. Ekekeke. Dah nama pun ziarah raya kan. Jalan ja memana. Yang penting jangan lupa call dulu. Read on...

Sabtu, 24 Ogos 2013

Back to nature 2013 - Day 4 : Riang Ria 1 Syawal Panasonic edition


Back to nature 2013 - Day 4 : Riang Ria 1 Syawal Panasonic edition. K. Ni yang edisi kamera Panasonic a pulak ya. Majoriti atuk kedah nyer hasil tangkapan. read on...

Back to nature 2013 - Day 4 : Riang Ria 1 Syawal Nikon edition


Back to nature 2013 - Day 4 : Riang Ria 1 Syawal Nikon edition. Ni baru bebetui raya gambaq nih. Siap ada edisi samsung la, nikon la. Ahahaha... Layannnnzzzz... Kebanyakan gambo diambil oleh adik inaz pakai nikon d70s tau... Read on...

Ahad, 12 September 2010

Cikgu Hasan Open House

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 10 September 2010
Masa : 10.00 pagi onward
Tempat : Rumah bapak den
Mood : Hapi tahap super saiya

Cam biasa, rumah abah memang sentiasa menjadi tumpuan awal; sejak pagi. Jadi pagi raya biasanya kami memang dah sedia. Pagi ni ada banyak gak menu tambahan; selain kuih raya. Bihun Sup, Mihun soto, nasi himpit kuah kacang, Ketupat daun palas dan lemang cicah rendang daging. Best gak tahun ni. Sebab raya hari jemaat, kami ada masa rehat sikit di tengahari. Apa pun, selamat hari raya pada semua. Terima kasih atas kunjungan.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pemula acara.. bersalaman di pagi raya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cikgu Hasan aka Atuk kedah disamping cikgu rodiah aka nenek kedah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku n famili.. ziqri tidur lagi masa ni..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mak yang dan pak yang.. taun depan dah ada baby yer..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tinggai dua ni ja bujang lagi.. cikgu yaih aka pakcik pun nak kawin hujung taun ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Keluarga cikgu hasan.. mak ngah ngan pak ngah ja tadak.. depa beraya kat serawak ini tahun

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita makan duluu...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama sedang menyiapkan diri sebelum melayani tetamu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Amik gamba sekeping dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masih makan lagi, separuh dah kuar nak layan tetamu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yaaa... antara yang pertama sampai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sila la makan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi yang muda la dulu makan bihun tu...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni apahei ni atuk lang..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Huuiii.. makan ataih dangau tuu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makan.. jangan tak makan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang baru datang kita kasi dok lepak dalam dulu.. ada aircond ada astro..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apasai ziqri sampai ternganga tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yaaa.. inilah pemuda harapan bangsa kampung pokok sena.. banyak yang dah merantau keluar dah ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masa raya ni la baru dapat bersua muka balik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni barisan nenek-nenek muda syafiqah ni..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah nak beransur dah ye..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri ngan atuknya..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK.. sambung makan lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Silalah.. self service..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mak yang dok potong nasi himpit.. iqa dok pelahap nasi himpit.. elok la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri sedang mentarbiah makciknya sendiri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hehehe.. susah jadi teruna encem nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi layan diri masih berterusan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pakcik Hizam bersama keluarganya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara itu, makanan sentiasa ditopup.. kena bagi layanan 5 star punya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri nak lepak ngan pak yang jap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sila la makan yer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Saya nak kuih tu.. yang kaler cekelat tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Leh tahan sedapnya soto tu.. lepas ni kalau nak balik kena beli rempah soto betul la.. asyik dok bantai rempah sup jer..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Walaupun rempah sup, tapi sodappp...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Meh salam ngan pak lang meh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Selamat hari raya..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jangan lupa amik gambar kenangan dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ha.. tu salam ngan pakcik elok-elok haaa..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nenek pun tak menang tangan bermaaf-maafan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pak yang pun dah turut serta ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. jangan ngorat aaa.. en. ziqri

Enjoice...Sharing is power!!!