mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label kucing. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label kucing. Papar semua catatan

Sabtu, 18 Mac 2017

Gebooz Gedikz : Kompilasi Februari Mac


Gebooz Gedikz : Kompilasi Februari Mac. Pantang betul. Siang membuta. Malam berjaga. Mata meliar je. Habis tapak tangan aku kena cekau. Aiyooo...

Sabtu, 21 Mei 2016

Kucing

Kucing

Kucing. Habit utama. Pantang nampak kucing. Mesti kena snap. Kucing sedang hilangkan kehausan. Minum dari lopak air di kawasan parking. Tarik. 22 Mac.

---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #‎Asus‬ #‎Zen4‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Sabtu, 18 Julai 2015

Back to nature 2015 : kucen oh kucen

Back to nature 2015 : kucen oh kucen. Dah kena kidnap pulak kucen kucen nih. Sorang sekor tuh.

Jumaat, 6 Disember 2013

Abu oh abu

Abu oh abu. Abu ni kucen si ikhwan suka tul makan ikan bilih. Aikk.. apasai dok cerita pasai abu lak ni. Patut cerita la pasai LCCT ka, air asia kan. Tapiiii... nak wat cemana. Lain plan, lain jadi. Tiket ke mana, sarawak ke mana. Mungkin rezeki aku ke lain kot. Nampaknya pagi ni melencong ke lain lah. Dari LCCT kita ke balin je lah.

Rabu, 7 Ogos 2013

Back to nature 2013 - Day 2 : Adik Inaz dan kuciang gumuk


Back to nature 2013 - Day 2 : Adik Inaz dan kuciang gumuk. Malamnya, adik inaz bawak balik sekor kucen. Mana adik amik ni? Adik jumpa katanya. Ish ish ish. Jumpa kat mana. Tu, depan rumah orang tu. Pi hantaq balik. OK.

Dah hantaq balik pun dia dok lari mai kejaq adik. Bela ja la adik oiii.. Tapi tokleh bawak balik Johor. OK. Kita tengok la nanti... opppsss.. aku terus taruk nama untuk dia... Kuciang Gumuk, pasal kaki dia pendek dan memang dia agak gumuk.. wakakaka.. Read on...

Rabu, 29 Mei 2013

Piala FA (Separuh akhir) : Perlawanan Pahang menentang Johor Darul Takzim tidak dapat diteruskan



Piala FA (Separuh akhir) : Perlawanan Pahang menentang Johor Darul Takzim tidak dapat diteruskan malam ini ekoran masalah lebihan penonton di Stadium Darul Makmur, Kuantan. Perlawanan ini tertangguh lebih sejam, dan apabila abam kucen ini masuk ke padang untuk.... ehem ehem.. habis punah perlawanan. Terus ditangguhkan. Ish ish ish.. Awat la abam kucen ni leh masuk padang la pulak. Kacau bilau jadinya.

Selasa, 17 Januari 2012

Baru lapor diri



Ni nampaknya dah ada kucing baru lapor diri di kafe ppdjb. Sepasang. Manja memain. Asyik bergesel je ngan semua yang datang.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
mknace xperia

Selasa, 11 Januari 2011

Ziqri kerjakan ghimau!!!

Klik untuk gambar yang lebih besar
Dia bukan kira ghimau ka, beruang ka, abis semua kena sesah
Ziqri memang beza dengan kakak kakak dia. Of cos la kan. Dia jantan. Tak kira apa lalu depan mata kena masuk mulut. Pastu muntah. Kalau geram semua kena tarik tarik. Beza ngan kakak dia, patung bear pun takut. Tapi ziqri bukan kira. Hari ni dia belasah ghimau la pulak. Kes kena cakar kucen itu hari langsung dia wat derk ja. Kucen lalu depan dia pun nak dia tangkap lagi. Ngeri ngeri >>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Geget sama dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesaja ja kena tarik ekor

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap haweng lagi tu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kena hempas.. ingat balik, mana kucen kat baling tu tak cakar dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ingat dia nak berbaik ka..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
think again.. kena sepak ada la

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 11 Disember 2010

Cian En. Ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 10 Disember 2010
Masa : 8.00 malam
Tempat : Kat umah
Mood : Sangat sangat sangat marah

Tetiba ja dengar mama nangis. Sekali dia dukung ziqri, berlumuran darah. Sudah.. Ni apasal la pulak nih.. Rupanya kena cakar ngan encik yusri, kucing aku kat kampung la tu. Ni aku dah start temper nih. Apa apa pun, setelkan ziqri dulu. Pegang dia, sapu krim gamat, tapi luka yang bawah mata tu memang tak berenti jugak. Last last bawak ke klinik.

Orang memang sangat ramai kat klinik. Mintak izin dari semua nak masuk dulu. Dapat masuk. Doktor geleng kepala nengokkan. Sib baik mata tak kena. Alhamdulillah, terus gi cuci dan sapu iodin. Dapat antibiotik dan krim sapu. Terima kasih pada semua kat klinik tu semalam.

Balik ingat aku nak buang en. yusri kat gunung inas. Sib baik aku tak jumpa dia.. Balik dari Kroh baru jumpa. Tak kira misi mesti dilakukan. Haiza kata, akhirnya orang yang bawak en yusri balik ke rumah jugak yang akan buang dia. Nasib dia la.. Aku buang dia kat pasar besar baling. Klik cerita penuh untuk detail>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Abis muka encik ziqri.. dah cam gaduh ngan beruang dah jadinya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler pesalahnya nih.. tau serang budak kecik ja.. Dah tu nak gigit aku jugak tu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cubaan nak lari takkan berjaya kalau dengan aku..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. aku memang nak buang ko malam nih.. Tak kira la..

Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 6 Oktober 2010

Kematian Wiwi aka Gumuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 1 Oktober 2010
Masa : 3.00 petang
Tempat : Laman rumah
Mood : Cian..

Wiwi ni memang manja gede'eh. Balik jer aku dari klinik; hantar ziqri demam, nampak pulak si gumuk ni terbaring.. Loh.. apahei lak terbaring cenggitu tengah jalan nih. Sekali nengok dekat-dekat, rupanya dah meninggal. sian.. Ni mesti kerja ucu nih.. Sekali tepon, memang sahih kerja ucu. Huhuhu.. Terus uruskan.. habis la legasi kekucing kat rumah aku nih..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni masa pagi tadi.. asik lari jer dari kamera.. tayang montot jer lak tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama si gumuk ngan makcik dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
melantak jer kerje deme nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik angkat kesayangan si gumuk nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tu pakcik hitong dia tu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler keadaan gumuk masa aku balik dari klinik tadi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada ka si mama kata dia pura-pura tido

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik dah sedih nengok si gumuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sedih-sedih pun masih boleh makan eskrem sambil nengok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Abah, cepat la tanam gumuk nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Korek lubang la dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Alahai.. muat-muat jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah selesai.. adik pun dah sedih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aikkk.. kata tadi sedih..

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 9 Mei 2010

Are you involved???

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarLepas nengok dan alih jer ular tadi tu, tetiba jer mata aku terpandang si gumuk wiwi yang dok menjeling jer dari tadi. Haih.. adakah perkaitan wiwi dalam hal ni?? Tapi ular tu takde la pulak cacat cela dia. Kalau ular tu yang datang carik wiwi lain cerita. Macam kes biawak beso datang itu hari. Mencicit lari si wiwi nih.. Sian dia. Tapi sekarang dia dah beso dah pun, dah tak sama cam dedulu. Badan pun sudah gumuk. Tapi masih keletah cam baby kitten lagi. Pantang gosok. Pantang buat main. Sampai tahap gigit-gigit pun ada..

::Klik untuk cerita penuh::



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Enjoice...Sharing is power!!!

Selasa, 16 Mac 2010

Dari bertiga kini hanya Wiwi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarAlamak.. Atuk dok bising kat luar.. Tomok dah terkorban la.. Laaa.. akhirnya.. meninggal juga Tomok si kucing nih.. Kepala dia hancur berkecai kena gilis keter kat tepi jalan pagi tadi.. Entah sapa la yang langgar dia.. Siann.. Si Hitler dah kena culik bulan lepas. Ntah hilang kemana la dia. Tak tau untung nasib dia. Kini tinggal Wiwi jer. Maybe nama pun dah juara kan, so tinggal dia sekor jer la lagi. Harap-harap kekal sampai besar la kat sini..

Hitler missing in action (MIA), mungkin ada geng yahudi culik dia. Nak balas dendam pasal kes holocaust dedulu. Tomok terkorban. Tersalah hendap agaknya. Dok menghendap tengah jalan. Tetiba sebijik keter yang tak tahu sapa pemandunya terus menggelek si tomok yang keletah ni.. Sian dia.. Tinggalla wiwi ngan mama teleng dia.. Apa leh buat..

::Klik untuk cerita penuh::





©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku kuar jer nampak si wiwi ni nyorok bawah tempat kasut.. sian dia.. dah takde sapa dah yang boleh dia main-main lagi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Saya tengah bersedih nihh...huhuhuhu...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tapi sekarang mama teleng ni dia sorang yang empunya.. yeeaaahhh... hisap susu dia..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Geng lembu susu kembali...wiwi dan mama teleng dia..



Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 28 Februari 2010

Ada lagi kucin ni...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Malam ni masa kuar nak kemas keter, terserempak lagi dengan kucin sesat sekor nih. Apa la kucin nih. Mentang-mentang sitam beso takde. Kalau tidak mesti kena belasah punya. Lantak kao la. Kalau sitam beso dah balik dari mengendeng betina kat tempat lain, dan masih ada lagi kucin sesat sekor ni; maka dengan rasminya nama ekao wahai si kucin sesat akan bertukar jadik Ang-ang jr. Tu pun kalau ada lagi la kan..



Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 27 Februari 2010

Hitler dan konco-konconya : Part deux

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarIni kisah Hitler. Kalau anda fikir ini cerita Adolf Hitler, baik anda jangan teruskan, kerana ini cerita pasal Hitler sang kucing. Hitler sang kucing ni ada tiga beradik. Ini kisah juga sambungan dari part unonya dulu. Hitler sang kucing ni ada tiga beradik. Yang nombor duanya bertompok-tompok. Aku nak letak nama popok, tapi mama cakap kasi glamer sikit. Kita letak macam nama tompok yang lebih glamer, jadilah namanya Tomok; kependekan dari tompok yang hilang m nya atau mim nya kata si Ramlee bujang lapok. Dua dah lepas, tinggal yang last. Yang last ni kurang ceria sikit. Kalau si Hitler ngan Tomok asik bergasak, dia enjoy jer menghisap susu mama telengnya. Inilah si Wiwi kata mama. Wiwi pun wiwi lah.. Aku tak kisah sangat pun. Maka bermulalah cerita si Hitler, Tomok dan Wiwi di teratak buruk ini kat gelang patah ni..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hitler tengah lepak-lepak nengok aku bakar sampah. Amboihh.. Lepak habis ni.. Aku leh masuk balik lam rumah, amik kamera, snap gambo dia...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni bukan nak berposing namanya weiii... ni namanya nak membunuh.. ayaaaarrrkkk...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi mengoyakkan kertas berikut diturunkan bersama oleh murahguru Hitler dan Tomok..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap flying-flying lak tu.. memang mafia tul la si Hitler nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Baru sedo aku dok snap pix dorang. Sempat wat bodo cam takdepapeyeiii dulu tu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sambung main lagi.. Tensen si wiwi tu. Aku nak minum susu pun susah daaa..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makin menggila la pulak si Hitler ngan Tomok nih..


Slideshow penuh