mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label Sekolah Agama Taman Nusa Perintis. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Sekolah Agama Taman Nusa Perintis. Papar semua catatan

Selasa, 10 Januari 2017

Tarikh Pembayaran Yuran Persekolahan Sekolah Agama Taman Nusa Perintis 2017


Tarikh Pembayaran Yuran Persekolahan Sekolah Agama Taman Nusa Perintis 2017. Dapat surat makluman semalam. Jemaat ni, 13 haribulan. Lokasi kat kantin sekolah. Jangan lupa lagi ye.

Khamis, 29 Disember 2016

Minggu Ukhuwah Sekolah 2017 Sekolah Agama Taman Nusa Perintis


Minggu Ukhuwah Sekolah 2017 Sekolah Agama Taman Nusa Perintis. Actually. Ni program baru yang diperkenalkan oleh pihak Jabatan Pendidikan Agama bagi membantu melancarkan proses suaikenal antara murid, ibu bapa dan guru. Memang baik dalam membantu membina jalinan muhibbah. Awal pagi Isnin aku dah bawa iqi ke sekolah. Mula mula kami berdaftar dahulu. Iqi kelas 1 Tawakkal. Dia tak nampak sorang pun lagi kawan dia. Takpe. Rileks la. Perkara biasa la tu. Masuk dewan bersama. Duduk duduk jap sebelum semua murid dibawa keluar untuk mula sesi perkenalan dengan kelas dan persekitaran. Semua ibu bapa dalam dewan bersama guru.

Sesi kami dimulakan dengan bacaan doa dan diikuti dengan aktiviti selawat beramai-ramai. Seterusnya Guru Besar memberikan ucapan dan taklimat awal, diikuti dengan sesi tazkirah. Selepas rehat disambung pula dengan sesi taklimat daripada pegawai daripada jabatan agama. Seterusnya ada aktiviti penyerahan anak daripada ibu bapa dan penerimaan murid oleh guru. Memang yang ni paling menarik dan bermakna. Tradisi lama yang dah jarang dibuat, dilakukan semula. Terbaeekkk!!!! Selesai semua kami semua ke pejabat untuk penyerahan borang lafaz penyerahan dan pengambilan kitab. Lupa nak cakap. Mulai tahun ni, murid tahun 1 sampai 3 secara automatik akan diberi pinjaman kitab. Alhamdulillah.

Jumaat, 25 November 2016

Hari Terbuka Sekolah Agama Taman Nusa Perintis 2016


Hari Terbuka Sekolah Agama Taman Nusa Perintis 2016. Program ni Ahad lepas. Biasanya aku yang gi. Tapi tahun ni rasanya macam satu dua jer kot program sekolah agama yang aku dapat gi. Ahad tu pun bermulanya audit EPRD. So. Mama la yang kena gi. Alhamdulillah. Adik Inaz dapat nombor 7. Sama macam sekolah kebangsaan. Pun dapat nombor 7. Banyak peningkatan adik inaz sejak dia berada kat tahap 2 ni. Alhamdulillah. Tu yang bila dia minta beg kucing. Aku bagi je sebagai hadiah.