mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label cat. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label cat. Papar semua catatan

Sabtu, 18 Mac 2017

Gebooz Gedikz : Kompilasi Februari Mac


Gebooz Gedikz : Kompilasi Februari Mac. Pantang betul. Siang membuta. Malam berjaga. Mata meliar je. Habis tapak tangan aku kena cekau. Aiyooo...

Sabtu, 15 Ogos 2015

Back To Nature 2015 Throwback : The Kitten


Back To Nature 2015 Throwback : The Kitten. Basikal dah. Meronda dah. Sambil ronda ternampak anak kucing. Abih la diangkutnya balik. Petang tu dapat seekor. Pastu dicari lagi sampai cukup semua adik beradik kucing tu. Hehehe.

Sabtu, 18 Julai 2015

Back to nature 2015 : kucen oh kucen

Back to nature 2015 : kucen oh kucen. Dah kena kidnap pulak kucen kucen nih. Sorang sekor tuh.

Jumaat, 6 Disember 2013

Abu oh abu

Abu oh abu. Abu ni kucen si ikhwan suka tul makan ikan bilih. Aikk.. apasai dok cerita pasai abu lak ni. Patut cerita la pasai LCCT ka, air asia kan. Tapiiii... nak wat cemana. Lain plan, lain jadi. Tiket ke mana, sarawak ke mana. Mungkin rezeki aku ke lain kot. Nampaknya pagi ni melencong ke lain lah. Dari LCCT kita ke balin je lah.

Rabu, 7 Ogos 2013

Back to nature 2013 - Day 2 : Adik Inaz dan kuciang gumuk


Back to nature 2013 - Day 2 : Adik Inaz dan kuciang gumuk. Malamnya, adik inaz bawak balik sekor kucen. Mana adik amik ni? Adik jumpa katanya. Ish ish ish. Jumpa kat mana. Tu, depan rumah orang tu. Pi hantaq balik. OK.

Dah hantaq balik pun dia dok lari mai kejaq adik. Bela ja la adik oiii.. Tapi tokleh bawak balik Johor. OK. Kita tengok la nanti... opppsss.. aku terus taruk nama untuk dia... Kuciang Gumuk, pasal kaki dia pendek dan memang dia agak gumuk.. wakakaka.. Read on...

Ahad, 7 Oktober 2012

New Living Room 30/9 updated

Dalam dah, luar on the go; atuk tambahkan lagi lapisan simen kat depan...

mknace unlimited™ | New Living Room 30/9 updated
dah siap dah

mknace unlimited™ | New Living Room 30/9 updated
sisi kanan

mknace unlimited™ | New Living Room 30/9 updated
dalam...

mknace unlimited™ | New Living Room 30/9 updated
peralatan yang digunapakai hari ni

mknace unlimited™ | New Living Room 30/9 updated
bahagian dalam dah...

mknace unlimited™ | New Living Room 30/9 updated
tambah lagi

mknace unlimited™ | New Living Room 30/9 updated
tabur simen untuk diratakan

mknace unlimited™ | New Living Room 30/9 updated
acara meratakan simen


mknace unlimited™ | New Living Room 30/9 updated
simen depan pun dah tambah



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Belang and anok anok

Picas setakat Sabtu minggu lepas. Lepak lepak depan umah diaorang..

mknace unlimited™ | Belang and anok anok
mari sini anok anok... kita nak glamer lam web ni ha

mknace unlimited™ | Belang and anok anok
serbu reramai

mknace unlimited™ | Belang and anok anok
seronok bermain tu

mknace unlimited™ | Belang and anok anok
sempat posing tu



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


New Living Room 29/9 updated

Marilah mari. Kita mengecat... Habiskan mengecat satu rumah kita... Hahaha... Kalau boleh nyanyi ikut irama mari mengundi tu...

mknace unlimited™ | New Living Room 29/9 updated
dalam dah hampir selesai

mknace unlimited™ | New Living Room 29/9 updated
tengah sibuk ropernyer

mknace unlimited™ | New Living Room 29/9 updated
tekun mengecat

mknace unlimited™ | New Living Room 29/9 updated
sealer on the go

mknace unlimited™ | New Living Room 29/9 updated
jom mengecat jom



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Sabtu, 18 Ogos 2012

Dah bersalin dah si belang nih

mknace unlimited™ | cat delivering kitten in an alley
diam tak diam dah beranak dah si belang nih
Si belang dah beranak masa kami sibuk menyimen laluan masuk tadi. Sekor sekor keluar dalam sela masa yang aku sendiri tak jangka. Memula 2, petang sikit 5. Rasanya tu aje kot. Harap dapat membesar ngan baik la kan... Kucing kat tempat aku ni ganas sikit. Kalau tak jaga bebetul, habis dikekahnya..



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

mknace unlimited™ | cat delivering kitten in an alley
la.. dah beranak.. kat cecelah dinding lak tu
mknace unlimited™ | cat delivering kitten in an alley
try masuk, ngam 
mknace unlimited™ | cat delivering kitten in an alley
try mendekati
mknace unlimited™ | cat delivering kitten in an alley
si hitam ni agak aktif

mknace unlimited™ | cat delivering kitten in an alley
ni baru dua, ada lagi nak kuar ni bang

mknace unlimited™ | cat delivering kitten in an alley
sikit sikit dia lahirkan anak dia

mknace unlimited™ | cat delivering kitten in an alley
sempat menjeling tuh

mknace unlimited™ | cat delivering kitten in an alley
latest update : 5 kitten altogether

Sabtu, 4 Ogos 2012

Pirate Cat... Ahoyyy!!!

mknace unlimited™ | pirate cat
Jumpa adik pirate ni kat kedai ABC kat Majidee kalau tak silap. Masa tu tengah tunggukan ABC spesel ngan Mat Nor. Cian pirate nih. Ntah macamana la dia dapat hilang satu mata tu. Tengok gaya macam azab gak tu. Tak dapat nak bagi apa kat dia, kalau bagi ABC gilo la pulak; lagipun ABC pun tak sampai lagi.



Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Sabtu, 31 Disember 2011

Wajah wajah 2011



Esok, dah masuk tahun baru. Sepanjang 2011, pelbagai pahit manis masam masin yang kita tempuhi. Cam dalam picas kat atas. Untuk aku, semua simbol dapat aku rasa tahun ni. Paling banyak kucen kaler oren tu ler.

Harap harap tahun 2012 membawa sinar yang lebih gemilang untuk kita semua. InsyaAllah.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway

Sabtu, 30 Oktober 2010

Teleng's new born kitten


Tarikh : 21 Oktober 2010
Masa : 3.00 petang
Tempat : Depan rumah
Mood : Rasa nak belasah pun ada

Kuat pulak suara kucing kat luar. Rupanya si teleng sibuk dok ngalih anak dia ke tempat baru. Sampai ke depan pintu rumah tu. Hai.. dah kasi tempat sesuka hati jer berpindah randah.. Pening pening..

Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 6 Oktober 2010

Kematian Wiwi aka Gumuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 1 Oktober 2010
Masa : 3.00 petang
Tempat : Laman rumah
Mood : Cian..

Wiwi ni memang manja gede'eh. Balik jer aku dari klinik; hantar ziqri demam, nampak pulak si gumuk ni terbaring.. Loh.. apahei lak terbaring cenggitu tengah jalan nih. Sekali nengok dekat-dekat, rupanya dah meninggal. sian.. Ni mesti kerja ucu nih.. Sekali tepon, memang sahih kerja ucu. Huhuhu.. Terus uruskan.. habis la legasi kekucing kat rumah aku nih..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni masa pagi tadi.. asik lari jer dari kamera.. tayang montot jer lak tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama si gumuk ngan makcik dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
melantak jer kerje deme nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik angkat kesayangan si gumuk nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tu pakcik hitong dia tu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler keadaan gumuk masa aku balik dari klinik tadi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada ka si mama kata dia pura-pura tido

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik dah sedih nengok si gumuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sedih-sedih pun masih boleh makan eskrem sambil nengok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Abah, cepat la tanam gumuk nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Korek lubang la dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Alahai.. muat-muat jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah selesai.. adik pun dah sedih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aikkk.. kata tadi sedih..

Enjoice...Sharing is power!!!