mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label perusahaan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label perusahaan. Papar semua catatan

Jumaat, 5 November 2010

Jom Ronda-Ronda : Perusahaan Keropok Haji Puteh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 3 November 2010
Masa : 1.45 petang
Tempat : Mersing
Mood : Oooo.. ni ker tempat kepok glamer tu

Lam 1.30 petang semua dah gerak balik. Tapi nampaknya semua menghala ke satu tempat terlebih dulu. Yaa.. tempat jual kepok lekor. Sini rupanya tempat juai kepok tu. Banyak kali lalu, tapi pasal aku tak familiar, memang tak tau pun kat sini. Lepas roundabout lepas jambatan turun ke bawah. Memang macam macam ada.. Beli la kepok untuk bebudak kat rumah sana nun. Dan tak lupa sotong untuk adik inaz yang memang suka makan sotong.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sini rupanya tempat dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sekeliling ada kedai kepok, tapi semua kata yang kat sini paling best

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler kedai haji puteh tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Selain kepok, memacam barangan laut cam ikan kering, ikan satay, sotong dsb ada dijual

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
motor tu leh lepak amik gamba je ye.. tak dijual

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pilih bang, pilih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni bahagian kepok lekor.. harga leh tahan la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada tiga jenis.. aku ambik serba sikit (lelama jadi banyak hehehe)

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni bahagian kepok kering

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sotong ngan ikan kering

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yang kuning tu kepok ketam.. en.amizan jangan la pandang saya gitu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik inaz paling suka sotong nih.. aku beli la serba sikit jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Acara membayar pun bermula

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
akak tu leh kenal la pulak ngan en.amizan, kata tak pernah datang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
rupanya ni ler tempat tumpuan dia dedulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak beli jugak ka.. tak yah la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni pun ada.. tapi tak leh celen mak bee pekan rabu punya lagi ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jam dua tepat kami dah mula tinggalkan mersing.. babai.. dan aku sempat snap gambo tokong ni lagi

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 9 Oktober 2010

Outing Ganu : Keropok Marang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 Oktober 2010
Masa : 5.15 petang
Tempat : Marang
Mood : Berenti lagi ka..

Beranti lagi. Tapi kali ni kat Marang la pulak. Aku jelajah habis-habis tempat ni. Dari depan sampai ke belakang. Tanya memacam. Pastu lepak kat tepi pantai. Sampai bas bunyi hon, baru kitaorang naik. Cenggini rupanya wat kopok. Paling best siap serve air minum tuh.. Memang syiok wooo..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
waaa... banyaknya kepok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Minum dulu.. abis tu orang dah kasi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kepok yang dah siap dipotong dijemur seharian

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kalau cuaca elok memang sari ja, kalau tak kena la tambah harinya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Closeup

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Satar mentah lum bakar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengah tunggu turn kena bakar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nice to eat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Balik ke kepok tadi.. ni yang dah siap diuli

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sekali proses lam 50 kilo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Air rebusan pun dah paneh ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi rebus semua sekali

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pergghhh.. asap tak hingat tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cubaan mengangkat kepok mentah.. sukses

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lepak kat belakang la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat posing tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nun pulau kapas nampak kat ujung sana

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Beh woo lepak sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni kepok lekor fresh la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gentel, rebus, gentel, rebus.. power sehhh..

Enjoice...Sharing is power!!!