mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label wawasan 2. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label wawasan 2. Papar semua catatan

Sabtu, 29 November 2014

Wawasan 2 night lamp post light the series


Wawasan 2 night lamp post light the series. And the series continues. Day by day. Until the lamp blown away. Again. Until then. The series will go on...

Ahad, 22 Januari 2012

Ukur tanah sudah mari



Satu kampung diaorang pusing sejak pagi tadi. Ni baru sampai wawasan. Kira orait la kan.



^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
mknace xperia

Rabu, 17 November 2010

Bawak ke malam jugak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 15 November 2010
Masa : 6.50 petang
Tempat : Wawasan 2
Mood : Panassss...

Akhirnya bawak ke malam jugak. Nak buat camner, TNB kata kontraktor wat kije lambat, kontraktor kata TNB lambat. Sama ja aku nampak. Yang penting, jangan drag sampai ke pagi buta sudah. Si inaz dah nangis nangis dah. Panas katanya. Dok tak duduk dah tertidur.. sian dia.. Memula dok kat lam rumah, last last pakat sambung lepak luar. Mana tahan beb.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Harap ke lilin aje la malam nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara tu.. kije masih berjalan kat luar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tinggal nak sambung kotak ngan transformer ja lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kontraktor penyambungan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Buat dengan teliti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku masa ni memang dah lepak luar aje

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pakai zoom lens.. shoot

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Senyum abang tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni dah tensen la ni.. sempat shoot bulan lagi tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
TNB la pulak take over

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu nak amik apa kebenda ntah yang kaler flouresent tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Terus bergelap seketika. Mula pasang fius kat kotak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dan lampu rumah pun mula hidup satu demi satu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masa rasmi 9.06 malam, lilin ni pun dipadamkan.. Habis satu hari aku bergelap cenggini. Yang sian si inaz.. Dia terbangun jam 6.15 pagi.. Eh eh abah.. dah ada karen ya.. Yeaayyy... sian si inaz. Kuat lak tu dia bersorak tu.. Langsung dia pasang citer stuart little.. Adik.. adik..

Enjoice...Sharing is power!!!

Selasa, 16 November 2010

Kije yang masih lum setel

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 14 November 2010
Masa : 7.00 malam
Tempat : Wawasan 2
Mood : Alamak.. ingatkan dah setel

Perghhh.. memang banyak tul kontraktor. Pagi tadi kontraktor bab tarik kabel lam tanah. Petang ni pulak kontraktor bab pasang-pasang kabel ke punca / kotak la pulak. Nanti bila geng TNB pulak datang soheh la kami semua bergelap cenggini. Tapi rasanya bukan hari ni la hendaknya kan. Aku cukup tak suka letrik tarak time cuti kat umah. Nak layan tenet pun susah..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap pasang payung tu, yelah.. hujan kan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pasang kabel ke tiang dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Letak protection.. besi berlubang.. tak la cepat jatuh terkulai nanti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Operasi masukkan besi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lebihan dipotong

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pastu checking last semua sambungan sebelum tnb datang untuk operasi penuh sambungan nanti.

Enjoice...Sharing is power!!!

Lembu korban sudah mari

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 14 November 2010
Masa : 6.20 petang
Tempat : Wawasan 2
Mood : Waa.. manyak tuu

Sesambil dok lepak depan rumah dok nengokkan kontraktor dok pasang kotak janakuasa baru, tetiba lalu la sebijik lori yang membawa muatan lembu yang leh tahan banyak dia. Pergghhh.. Leh tahan gak ni raya aji nanti. Semua lembu lembu ni dihantar ke padang bola belakang dekat surau sana nu. Kalau kira kasar ada la lam 5-6 ekor.. Nak ke sana macam malas la pulak pasal aku dok nengok geng geng kontraktor ni dok wat kije..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Wa.. bro.. bukan setakat bebudak nengok kita ni bro, siap ada photog skodeng tuh.. pergghhh.. rasa bangga siott..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Key.. dah nak sampai ya rengrakan sekalian. Nanti kita makan banyak banyak biar tambah gemok lagi tau.. Ai ai cip..

Enjoice...Sharing is power!!!