mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label ucu. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label ucu. Papar semua catatan

Khamis, 24 September 2015

Lepak santai Aidiladha


Lepak santai Aidiladha. Ucu datang. Lepak main-main sama aiman dan wani. Punyala seronok fiqri kibar bendera sampai terketuk kepala aiman. Sian aiman.

Sabtu, 4 Julai 2015

Ucu on kufi


Ucu on kufi. Ucu datang, tanya leh ajar wat kufi. Lepak. Kasi templet. Ajar camner. Terus jalan. Kipidap. Wani pun turut sama menyibukkan diri. Ekekeke.

Rabu, 12 November 2014

Ucu ngan Mini PC Helicopter nya


Ucu ngan Mini PC Helicopter nya. Belasah aje la. Asik jatuh jer di kontrol. Ingat dah leh pasang SJ4000 kat depan dia. Ehehehe.

Ahad, 25 Ogos 2013

Nurain Hawani in the house


Nurain Hawani in the house. Ucu gi Tesco Bukit Indah tadi. Balik, singgah sini. Cam kena la pulak. Adik inaz kan dari hari tu sibuk nak nengok hawani. Tapi kami tak kasi sebab dia kena chicken pox. Ni dah baik, semalam lagi dia merengek nak gi nengok, tapi sebab dah malam, kita KIV. Sekali, ucu datang bawah Hawani. Memang terbaeekkk!!!! Read on...

Selasa, 6 Ogos 2013

Tahniah Ucu dan Aini


Tahniah Ucu dan Aini. Hari ni 6 Ogos 2013 jam 1.40 pagi, lahirlah baby gegirl seberat 2.32 kg. Selamat datang. Nanti meh beraya sesama meh. Memang dia nak beraya la ni...

Ahad, 28 Julai 2013

Majlis Tahlil Ucu


Majlis Tahlil Ucu. 7 Julai lepas, ucu buat majlis tahlil kat rumah dia kat TUTA. So, semua pakat ke sana dari petangnya lagi. Siapkan apa yang patut. Paling best karipap dia. Rasa cam samosa la pulak. Lepas isyak baru majlis bermula. Alhamdulillah. Semua lancar. Read on...

Rabu, 21 November 2012

Dah sampai dah kelengkapan

Malam selasa dah sampai dah semua barang untuk kenduri. Barang nak masak la, actually. Huuu... debaran kian memuncak. See you on sunday...







Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Sabtu, 10 November 2012

Lafaz Akad Nikah Johor

Picas ngopi dari http://www.syndromania.com
Tadi sesaja mencari balik lafaz akad nikah untuk pengantin laki. Yelah... tak sure pulak aku pasal ada nya atau takde lepas maskahwin tu. Jengjalan ke blog kadi kluang, akhirnya berjumpa... Pasti... ni ler lafaz akadnya... Apa pun good luck untuk ucu malam ni... kekeke..
"Aku terima nikah << nama pengantin perempuan >> dengan maskahwinnya dua puluh dua ringgit setengah tunai".


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!
mknace unlimited™ | The Colours of Life

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Ahad, 12 Februari 2012

Majlis pertunangan ucu



Dah selesai majlis pertunangan ucu. Tadi bertolak lam kul 3.00 pm ke jalan hang tuah 47. Sampai ja hujan. Hujan rahmat. Habis basah kamera den. Aiyooo.. Lencun. Terus mula majlis. Mulanya ingat nak ambik gambo semua ngan hantaran dulu. Tapi sebab dah hujan semua dah jadi lain la. Apa pun, alhamdulillah; semua selesai ngan baik sekali. Bulan 12 ni ucu nikah. Ni bukan ucu yer.. Ni la tunang dia.

Nak tengok gambo lagi klik sini dan sini...

Jumaat, 27 Januari 2012

Nilai 3 getaway

Pagi ni menyibuk ke Nilai 3. Nak cari hantaran untuk ucu. Pusing punya pusing, satu nilai 3 kami jelajah. Last sekali dapat juga idaman hati.


Dok lepak jap.. tenangkan fikiran. check apa yang nak dibeli dulu.


Pengembaraan bermula. Jom cari apa yang ada kat sini


Amboihhh.. sampai kuar kamera tu. bersemangat mencilok tul


Ini bukan hantaran yang dibeli. harga ja lagi 20 hinggit nak 1k. Cari yang lain la...


Tengok span ni cam bentuk la pulak ada kan.. stresss streeesss


Ada sesapa nak tengok rangka encik imran. moh le ke kedai ni


Jom melantak sup bedengung jap. nak jugak try apa yang bestnyer tu kan


Wallaoweiiii... penyambut tamu dia..


Mintak sup daging tambah mihun. Sambal dia memang bebetul bedengung beb... power tuh


Sempat lagi boh seround


Sekarang ni tengah meletup trend bakul besi la pulak.. kami pun ambik cenggini jugak.. nak tau cemana... tunggu harinya nanti la


Kami pun dapat jugak... yeaaaahhh!!!!


Dah setel semua baru leh merayap jap nengokkan bebenda lain ie kain. Kekekeke..






^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway
mknace xperia

Ahad, 5 September 2010

Projek Door Visor Wira Ucu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 September 2010
Masa : 3.30 petang
Tempat : Garaj keter
Mood : Jengjalan cari pasal

Dah lama dah vidor pintu keter wira aku nih. Bila dapat kat ucu macam-macam projek baru yang dibikin kat keter wira nih. Hari tu tukar pemijak kaki yang kat pintu tuh. Pastu aksober baru ditukarnya. Dah terjongket ke depan keter wira nih. Semalam dia masukkan pemegang gelas kat tempat aircond tuh. Paling baru nilah.. Visor lama tu dikopeknya pasal nak ganti dengan yang baru, lebar cam yang aku pasang kat savvy nu ha.. Tanya kedai, kedai nak RM20 untuk bersihkan bekas double sided untuk visor lama.. Tu la pasal ucu wat sendiri. Tenyeh pakai petrol, pasal kalau pakai thinner, takut meleleh; habis rosak cat.. Tapi baru tau kenapa kedai amik RM20.. Penat tu weeiii...

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lap petrol tu kat semua bekas tinggalan double sided tape

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tenyeh sesikit

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Getah tu akan kembang dan mudah dikopek

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kena buat berperingkat.. sabo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mula la buat muka huduh tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Belakang la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyakkan bersabo.. kalau kasik jer RM20 tu kat kedai mesti dok lepak jer..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sebelah kanan dah siap.. kena wat sebelah kiri la pulak.. adoooiii...

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 28 Ogos 2010

Merayap cari Tauhu Sumbat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masa : 6.00 petang
Tempat : Pasar Ramadhan Taman Nusa Perintis
Cuaca : Suam-suam kuku
Kes : Iqa nak makan tauhu sumbat

Kisahnya semalam, memang tauhu sumbat yang dibeli tu hilang; ntah salah letak, ntah terbuang. Sampai ke sahur memang tak jumpa. Petang ni pulak, Iqa dah membebel kempunan nak makan tauhu sumbat. So, kitaorang kuar naik motor jer; kes senang nak parking. Alih-alih, bukan setakat tauhu sumbat, siap beli ice blended lagi.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hai.. Takkan sampai tertido nunggu ice blended kot. Orang lain pun posa jugak la iqa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Leh tahan gak ramainya orang petang ahad nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waaa.. memang ramai.. Tak perasan lak brader baju merah tu asik dok nengok aku jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Deretan tebu yang sedia diproses..

Enjoice...Sharing is power!!!

Isnin, 15 Februari 2010

Asik-asik motor, asik asik motor

©2010mknaceunlimitedTak tau la apa nak jadi dengan si ucu ni. Balik-balik dok godak-godak motor kriss aku, balik-balik dok ketuk sana, ketuk sini motor kriss aku ni.. Perghhh.. Siang malam pagi petang asik dok belek, godak, ketuk, tambah; memacam dah ucu tukar dan tambah kat motor kriss aku ni. Ni dok servis kaburetor turbo dia la ni..

Kalau tak dok kat motor ni, dia dok layan forum modenas ker aper tu. Kekadang baca gak forum tu. Semua kaki oter motor. Habis la. Dari motor kriss aku dulu motor auto jer, sekarang dah ader clutch.. Sampai aku pun dah tak leh bawak motor aku sendiri dah la ni. Tak keluar-keluar laman lagi motor ni aku bawak. Pasal tak kuar laman lagi?? Pasal enjin selalu mati lepas aku masuk gear.. hahahaha.. Aku kena try lagi sampai aku berjaya wak motor clutch ni..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited
Si teleng pun turut pening melihatkan kerenah si ucu ni dok menggodak motor.. Aku ngan anak-anak aku nak tido ler manusia..

©2010mknaceunlimited
Apa-apa aje la yang dibuatnya ni..

©2010mknaceunlimited
Tepi.. tepi.. nak buang minyak sikit ni haaa..

©2010mknaceunlimited
Tengok ler apa yang ditambah.. hishhh...


Slideshow penuh