mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label main. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label main. Papar semua catatan

Ahad, 23 Oktober 2011

Gerak ke hujung benua

Nenek pun dah agak stabil. Gi ambik mak long peah kat umah nek yang. Sempat lagi main sebelum mula gerak ke tanjung piai...
Published with Blogger-droid v1.7.4

Ahad, 13 Februari 2011

Kalau dah nama kebudak kerol

Klik untuk gambar yang lebih besar
Tengok la nih, ni perangai bapak dan pakcik makcik dia satu ketika dulu nih
Balik ja dari program larian perdana tu, nengok kebudak ni semua senyap ja. Rupanya dok menyorok lam kem buatan sendiri kat penjuru rumah. Elok ja buat, pakai penyandar sofa tuh.

Tu yang teringat balik jaman kebudak dulu. Aku la kepten. Terbalikkan kerusi kusyen rotan tu, dia punya kusyen susun cam blok, pastu taruk selimut la pulak keliling. Tu yang turun baeeekk punya kat kebudak sendiri. Layan ajer la..

ps : yang bising mama dia la, dah semak satu rumah..>>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tengok tu.. siap menyorok tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
inaz sempat ngendap tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
aaiii

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ada orang lain lagi rupanya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
nyorok jangan tak nyorok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
semua ada rupanya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
dahh.. kuar kuar kata mama dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
jom kuar.. dah kena serender dah nih

Enjoice...Sharing is power!!!

Selasa, 11 Januari 2011

Ziqri kerjakan ghimau!!!

Klik untuk gambar yang lebih besar
Dia bukan kira ghimau ka, beruang ka, abis semua kena sesah
Ziqri memang beza dengan kakak kakak dia. Of cos la kan. Dia jantan. Tak kira apa lalu depan mata kena masuk mulut. Pastu muntah. Kalau geram semua kena tarik tarik. Beza ngan kakak dia, patung bear pun takut. Tapi ziqri bukan kira. Hari ni dia belasah ghimau la pulak. Kes kena cakar kucen itu hari langsung dia wat derk ja. Kucen lalu depan dia pun nak dia tangkap lagi. Ngeri ngeri >>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Geget sama dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesaja ja kena tarik ekor

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap haweng lagi tu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kena hempas.. ingat balik, mana kucen kat baling tu tak cakar dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ingat dia nak berbaik ka..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
think again.. kena sepak ada la

Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 8 Disember 2010

Asyraf : Bergumbira di Baling

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 7 Disember 2010
Masa : 6.25 petang
Tempat : Rumah di Baling
Mood : Sukanya mereka

Dah sampai Baling dah.. Bebudak ni pun dah start bermain bersama dengan baik dah.. dengan baik tu.. biasanya jap ja.. pastu perang dunia ketiga pun meletus la.. Harap harap kekal sampai bebila cenggini. Harap harap la kan.. InsyaAllah.. Klik cerita penuh untuk detail>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom main sesama

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Baguih dok ada aaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mana la pulak si ziqri ni dapat pensel nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haa.. main kapal terbang tu takpa ya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah start makan la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik nak gi mana la pulak tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua pakat nengok atuk k

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Main elok elok ya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pandai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adam macam biasa.. dengan ultraman dia ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni dengan masak masak dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa toksah citer la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi sesudah salin kulit

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Suka ati aaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Atuk k ... captured

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 27 November 2010

Si bujang Ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 25 November 2010
Masa : 7.50 malam
Tempat : Rumah den la macam biaso
Mood : Penat sikit

Kejap ja masa berlalu. Ingat lagi masa ziqri ni memula lahir. Kecik ja, kurus, gelap, diam ja. Rupanya kena demam kuning. Tengok la sekarang. Paling tak reti dok diam, dialah. Si hero bujang nih. Yang kak ngah dia kata.. dah anak dara dah ziqri tu.. Nak wat camner, kalau semuanya pompuan; sekali adik baru lelaki.. terbawak bawak ayat pompuan dia.

Sekarang ni, ziqri suka betul melutut. Badan dia pun dah cukup kuat untuk ditegakkan masa dia bermain. Kalau nak ambik gambar pun, bukannya semudah dulu. Pantang nampak lens, kejar, pantang hala lens, kejar.. Susah tul nak ambil gambar candid dia sekarang nih..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap ketawa tu kejar kamera. Ketawa tak hingat namanya nih..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kalau dulu, senang ja dapat ambil gambo full frame.. sekarang.. tangan tak masuk la, kepala ada terpotong la..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok tu.. dah tegakkan badan dah haa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat jeling mama dan kakak dia kat sofa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengah bukak langkah silat kot. Nanti masa pak cik kawin dia nak wat persembahan khas..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Boleh ke tak pakcik?? Ni campur campur punya silat nih. Hanya ada di gelang patah

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 16 September 2010

Lepak-lepak malam Hari Malaysia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 15 September 2010
Masa : 8.40 malam
Tempat : Rumah den
Mood : Lepak lepak

Malam ni kami lepak-lepak jer kat ruang tamu sesambil nengok tv. Sementara tu adik ngan iqa dok kat ruang tengah sambil buat kije rumah.. ye lah.. hari jemaat ngan sabtu ni kan dah naik sekolah. Tetiba ada keter benti depan rumah.. ooo.. Abang izat datang beraya. Bebudak ni semua pakat ke ruang tengah. Aku nengokkan adik yang masih dok wat kije rumah. Iqa lak dah sibuk nak bermain jer.. Last-last diaorang main dam. Saja aku tak ambik gambo, pasal sibuk ngaja iqa ngan puteri..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara nunggu inaz siap wat kije rumah, meh kita selongkar dulu kotak mainan; cari apa yang boleh kita main sesama

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Inaz masih buat kije lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Abah.. main badminton ni boleh tak.. tak boleh..

Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 8 September 2010

Jom bergumbira

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 7 September 2010
Masa : 6.20 petang
Tempat : Depan rumah
Mood : Gumbira tahap gaban

Ni yang iqa ngan inaz suka kat kedah, pasal diaorang bebas berlari ke luar rumah. Petang tu diaorang pakat main basikal. Pastu adik inaz main kejar arnab. Berlari-lari kejar arnab tu. Dan petang tu jugak baru semua tau, inaz tak reti nak kayuh basikal lagi.. Penat dia mengayuh ke belakang..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik inaz tak reti bawak basikal lagi. Asyik asyik kayuh ke belakang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Last last dia menolak basikal kakak dia je

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa takyah citer dah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah mula petik bunga la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok la tu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik inaz pulak dah start operasi arnab

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haaa.. kepung dia dik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Alamak.. dia lari ke kiri la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lari ke kanan. Adik kepung depan dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aisehh.. lepas lagi la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat menyorok lagi tu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah adik.. jom kita start kayuh basikal balik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik tak pandai la abah. Takpa.. nanti abah ajar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom kita kayuh basikal

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni apasal la pulak ni iqa. Pengayuh jatuh la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kejap ajer setelkan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi mengaja adik inaz kayuh basikal.. sib baik roda tiga

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bolehla sikit sikit

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sampai berdiri nak tekan kasi turun pengayuh tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri pun kuar nak main jugak ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik sekali lagi dah penat nak kayuh.. lari lari boleh la pulak

Enjoice...Sharing is power!!!