Jalan-jalan cari makan di Tun Aminah

©2010mknaceunlimitedLepas jer program kat sekolah habis tadi, aku terus suruh bebudak tolong kemas dan settlekan semua peralatan high risk kat dewan. Iqa dari tadi dok sibuk nak suruh aku hantar ke sekolah agama sebelah petangnya. Aku memang dah tak larat sangat dah ni dan aku tau iqa pun dah tak larat. Tanya memember lain pun kebanyakannya tak hantar anak-anak gi sekolah agama hari ni.

Iqa tak yah gi la sekolah agama petang ni.
Iqa nak gi jugak.
Abah dah penat, abah tau iqa pun dah penat jugak kan.
Nanti ustaz tanya nak bagi tau apa.
Cakap la sekolah iqa ada majlis hari ni. Abah dah penat sangat.
Iqa tak nak cakap camtu.
Habis Iqa nak cakap apa?
Iqa cakap abah tak kasi gi sekolah agama.

Pastu dia terus nangis. Ya Allah.. Beza tul Iqa ngan adik dia ni. Kalau adik dia dah terlompat-lompat dah ni ila aku cakap cenggini. Jamin oleh lever brothers lah.. Last-last ambik mama dia. Mama dia pun pujuk dia jugak. Pastu aku ajak gi tempat favourite dia, makan maggi sup. Yup.. terus senyap. Masuk keter balik terus tertidur. Kan aku dah kata. Tengok muka pun tau. Aku lak.. sampai rumah.. pun sama.. Zzzzz..z..z..zzz.. Penat wehhh...

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited
Minum-minum dulu sementara tunggu maggi iqa.. masa ni dah berenti dah nangis dia..

©2010mknaceunlimited
Mama pun sibuk ngan ngacau..

©2010mknaceunlimited
Kedai biasa kitaorang makan kat tun aminah. Jangan datang lambat pasal pakcik ni bawak barang cukup-cukup jer. Kalau habis tu kira habis la...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP