mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label gumuk. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label gumuk. Papar semua catatan

Rabu, 7 Ogos 2013

Back to nature 2013 - Day 2 : Adik Inaz dan kuciang gumuk


Back to nature 2013 - Day 2 : Adik Inaz dan kuciang gumuk. Malamnya, adik inaz bawak balik sekor kucen. Mana adik amik ni? Adik jumpa katanya. Ish ish ish. Jumpa kat mana. Tu, depan rumah orang tu. Pi hantaq balik. OK.

Dah hantaq balik pun dia dok lari mai kejaq adik. Bela ja la adik oiii.. Tapi tokleh bawak balik Johor. OK. Kita tengok la nanti... opppsss.. aku terus taruk nama untuk dia... Kuciang Gumuk, pasal kaki dia pendek dan memang dia agak gumuk.. wakakaka.. Read on...

Rabu, 6 Oktober 2010

Kematian Wiwi aka Gumuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 1 Oktober 2010
Masa : 3.00 petang
Tempat : Laman rumah
Mood : Cian..

Wiwi ni memang manja gede'eh. Balik jer aku dari klinik; hantar ziqri demam, nampak pulak si gumuk ni terbaring.. Loh.. apahei lak terbaring cenggitu tengah jalan nih. Sekali nengok dekat-dekat, rupanya dah meninggal. sian.. Ni mesti kerja ucu nih.. Sekali tepon, memang sahih kerja ucu. Huhuhu.. Terus uruskan.. habis la legasi kekucing kat rumah aku nih..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni masa pagi tadi.. asik lari jer dari kamera.. tayang montot jer lak tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama si gumuk ngan makcik dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
melantak jer kerje deme nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik angkat kesayangan si gumuk nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
tu pakcik hitong dia tu..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler keadaan gumuk masa aku balik dari klinik tadi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada ka si mama kata dia pura-pura tido

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik dah sedih nengok si gumuk

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
sedih-sedih pun masih boleh makan eskrem sambil nengok

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Abah, cepat la tanam gumuk nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Korek lubang la dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Alahai.. muat-muat jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah selesai.. adik pun dah sedih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aikkk.. kata tadi sedih..

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 9 Mei 2010

Are you involved???

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarLepas nengok dan alih jer ular tadi tu, tetiba jer mata aku terpandang si gumuk wiwi yang dok menjeling jer dari tadi. Haih.. adakah perkaitan wiwi dalam hal ni?? Tapi ular tu takde la pulak cacat cela dia. Kalau ular tu yang datang carik wiwi lain cerita. Macam kes biawak beso datang itu hari. Mencicit lari si wiwi nih.. Sian dia. Tapi sekarang dia dah beso dah pun, dah tak sama cam dedulu. Badan pun sudah gumuk. Tapi masih keletah cam baby kitten lagi. Pantang gosok. Pantang buat main. Sampai tahap gigit-gigit pun ada..

::Klik untuk cerita penuh::



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Enjoice...Sharing is power!!!