mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label merayap. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label merayap. Papar semua catatan

Jumaat, 19 September 2014

Merayap ke Columbia Asia Hospital di pagi Jumaat


Merayap ke Columbia Asia Hospital di pagi Jumaat. Rutin jemaat sekali setiap bulan sekarang adalah check-up mama di Columbia Asia. Awal pagi dah terpacak. Nak kejo nombor. Pagi ni lewat sikit bangun. Biasanya lepas subuh aku akan lepak depan PC. Tapi pagi ni aku leh baring balik. Udahnya terlajak. Isi minyak lagi. Bla bla bla. 7.30 pagi baru bertolak ke sana. Dapat la giliran ketiga. Takpe la. Sarap dulu. Pastu lepak balik nunggu doktor. Sekali nurse datang masa dok lelepak layan Kompleks Bunga Raya nyer upacara. Doktor akan lewat. So dah kena ubah schedule ke petang. Lepas Jemaat. Langsung gerak ke KIP Mart. Kekonon nak beli peralatan Iqa. Tapi malang. Kedai semua lum bukak. Balik ajer la cenggini. Tunggu...

Selasa, 20 Ogos 2013

Edisi merayap sebelum pulang


Edisi merayap sebelum pulang. Petang ni, dah kuar bangunan jabatan baru perasan. Hujan daa... Nampak sangat gap antara dunia luar ngan bilik aku nih. Tapi, petang ni; sebenornyer, kepala aku tak fokus. Banyak perkara perlu disetel dalam masa yang sangat singkat. Tapi alhamdulillah. Selesai semuanya.

Sekali mama call, masa baru ja nak gerak. Bang, beli tomyam; nak wat berbuka. Ehem. OK gak tu kan. So, off me go to gelang patah la... Read on...

Isnin, 5 Disember 2011

Merayap sekeliling Baling



Petang semalam sesaja merayap keluar sekeliling Baling. Ingatkan nak merayap sampai ke dusun di Bongor, tapi disebabkan Ziqri terlena kepenatan; terpaksa la hentikan ekspedisi... Takpa, ada hari lagi...

^_^ Terbaeekkk!!!!
by mknace
Posted via Blogaway

Jumaat, 5 November 2010

Jom merayap keliling kampung

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 4 November 2010
Masa : 9.40 pagi
Tempat : Keliling kampung
Mood : Enjoy ja

Hari ni aku amik cuti. Leh lepak lepak ngan bebudak nih. So, pagi ni sesaja jengjalan keliling kampung ngan diaorang. Gi kedai beli eskrem, beli biskut adik. Pastu jengjalan balik. Balik rumah nak sambung balik analisa pasal ralat JB.. Aikk.. kata cuti..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom gi kedai jom.. si hitam tu terbaring elok ja kat situ. Balik si ucu kang ada yang kena gelek nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa nak eskrem, adik inaz nak biskut

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Posing dulu reramai cenggini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. jom kita jalan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Abah ni lambat la jalan sama ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah tak sabar dah ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Abis la.. iqa sama inaz dah dapat apa yang diaorang nak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Baguih dok pakat share eskrem..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kat tangan adik tu biskut, kononnya nak makan kat umah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Yeayy.. jom ronda ronda dulu, pastu balik makan biskut

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 24 Oktober 2010

Jom merayap bersama en.Ziqri



Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 9 September 2010

Aktiviti malam penentuan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 8 September 2010
Masa : 9.30 malam
Tempat : Merata tempat di Baling
Mood : Merayap

Malam ni ada pengumuman dari penyimpan mohor besar raja-raja. Tapi sorang pun tak ingat. Maybe pasal sibuk ngan kenduri tadi, keduanya; pasal dah hilang thrill dah sekarang ni. Nampak tak nampak anak bulan pun, sebenarnya kiraan dah buat.

Malam ni aku main starcraft 2. Abis la.. Hantu game disogokkan game. Hancus.. Tapi grafik dan effect memang excellent habis. Try la. Pastu kuar gi merayau keliling pekan baling. Memula merayap cari stok. Seken merayap nengok kampung orang. Haram tak nampak meriahnya pelita raya. Gelap gelita ja..

Balik, sambung main mercun la pulak. Apa slack dia. Kami main bawah lampu jalan. Bila amik gambo, lampu jalan lagi terang. Habis tak syok amik gambo..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah terpacak balik main starcraft 2

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Grafik ngan effect memang giler

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sudah sudah la tu brader

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kuar jap cari pasal

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Merayap cari stok ka cari mercun ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mana nak pi ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Wah sheah jugak jadi tumpuan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa yang dia juai nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Oooo.. yang macam lastik paksu beli tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kualiti rendah sikit.. belasah jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak cari hantaran ka ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Belasah jangan tak belasah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aloo tokeii.. senyum manyak panjang haaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. jom minum dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Melantak eskrem la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Paksu pun sama

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Janji rock beb

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa memang suka eskrem mango nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mak yang pun sama

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Abah tak kuar lagi.. kita belasah minum pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sila la minum air tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Iqa ngan limau ais macam biasa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Boleh tido terlekat cenggitu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak tengok wayang ka ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pakat nak tengok bunga api.. apasal pak cik lari laju sangat ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah start dah..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tinggi jugak dia naik..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku langsung tak bajet cenggini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu pasal gambo pelik jer jadi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak cahaya kuning yang bergemerlapan tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu nama dia lampu jalan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Habis punah gambo

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni nama dia melihat lampu jalan bersama letusan mercun

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Main jer la lastik cahaya tadi tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sebelum tido, minum eno dulu.. Perut aku penuh angin la pulak..

Enjoice...Sharing is power!!!