Tukar Graphic Card jadi fan..

©2010mknaceunlimitedBaca tajuk entri ni macam ye ye jer.. Takkan tukar graphic Card leh jadi fan lak kot? Sebenarnya semalam ucu sesaja dok godak balik pc lama aku yang kena petir itu hari.

Waaaa.. Pakai graphic card Nvidia laa..
La, dah guna lama pun tak sedo ke? Bengong tul la.
Kalau orang tukar masuk pc baru boleh tak?
Try la, kalau boleh, boleh la..

PC lama tu dah lama aku beli. Tahun 2002 dulu. Tahun lebas baru kena petir. Tensen giler masa tu. Aku beli mahal tu. Masa tu la. Beli body jer dah dekat-dekat 2k lebih. Mana taknya. Fully customized la kengkononnya. Sekali kena petir aku beli body baru yang hampir 100% built-in. Hahaha.. Tak sampai 1k pun. Hampeh tul aku ni. Maybe tensen sangat kot. So, bermula la episod memasukkan sparepart yang power dari pc lama ke yang baru tu..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited
Meh kita buka pc baru ni. Sekali tarik kuar dari dalam meja. Ya Allah... berdebu beb.. Padahal baru jer lagi..

©2010mknaceunlimited
Dengan belakang, dengan depan; semua debu seinchi tu.. hiyeeee...!!!

©2010mknaceunlimited
Ni ler kad grafik yang ucu nak tukar masuk tu..

©2010mknaceunlimited
Alamak bang.. mana leh masuk ni bang.. Kaki AGP tarak la.. Adoiiihh.. Ucu terus tensen.. Tu la.. Graphic card ni ada dua jenis, satu PCI satu lagi AGP. Masa aku nak beli ni PCI Express baru launch, harga masih tak berbaloi lagi. So, aku beli AGP.

©2010mknaceunlimited
Alang-alang dah bukak, abang cadangkan ko tukau semua fan-fan dari pc lama masuk sini. Aku dulu memang suka beli fan pc. Siap beli extension tambahan lagi masuk pc..

©2010mknaceunlimited
Tengok.. semua tempat udara masuk berabuk. Semua debu ditarik masuk.. So, aku suruh ucu buat arah udara keluar lak..

©2010mknaceunlimited
So bermula la adegan memasukkan fan lam pc baru ni..

©2010mknaceunlimited
Waaa.. ngam la.. cam ni kita masukkan jelah semua fan lam pc ni. Ngan lampu biru sekali tukar boleh tak.. Sukati ko la..

©2010mknaceunlimited
Dah kena angkut pc lama tu.. Habis la dibarai pas ni..

©2010mknaceunlimited
Proses membarai fan bermula..

©2010mknaceunlimited
Fan dikedudukan barunya.. Yang lampu biru ni nak ambik tak.. Kalau ko leh ambik, ambik la.. Sekali susah la pulak dia nak ambik, terus tak jadi..

©2010mknaceunlimited
Last-last 3 fan jer yang diambik.. dari grafik kad terus tukar jadi fan jer...

©2010mknaceunlimited
Ubuntu?? ke I yang buntu.. Yang pasti aku pakai kejap jer.. Lagi best pakai Win 7. Ayat stenderd orang-orang malas.. hehehe

©2010mknaceunlimited
Tengok lampu biru ni pun jadi la.. Kalau letak kipas berlampu biru tu lagi best tau.. Habis, nak bukak pun susah..

©2010mknaceunlimited
Dah settle.. leh guna dah..

Ulasan

eNaSaN berkata…
aku bab2 nie mmg kurang...hahah



slalunye adik laki yg settlekan...klu pC ku prob...bila dia xde antar jer kedai..wakakkaka
sonata anak kancil berkata…
harap2 tak lah seperti sang tikus baiki labu....kita ni memang buta langsong!
mknace unlimited berkata…
:) :) :)
boleh la sikit sikit..
cuma sekarang tak cam dulu sangat..
dulu semua nak hi-tech..
sekarang asal leh guna jer

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied