mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label Cendol pulut. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Cendol pulut. Papar semua catatan

Rabu, 8 Disember 2010

Asyraf : Pit Stop #3 : Cendol Sungai Petani

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 7 Disember 2010
Masa : 4.20 petang
Tempat : Gerai cendol sebelah Petronas SP(S)
Mood : Lama tak belasah laksa nih

Sampai ja sini hujan agak lebat sikit. So, terus masuk cari meja, order, melantak dulu. Lama tak singgah. Sebabnya.. asal balik kedah, sampai mesti malam. Mana nak bukak lagi kan. Tapi lepas ni kena la ikut jalan lama untuk sampai ke baling.. Sure lemau punya la kan.. Tak kisah la.. Yang penting makan mau best kan.. Dalam perjalanan balik sempat pusing pusing lam pekan lama sungai petani. Banyak lagi bangunan bangunan lama yang terselit di celah celah pembangunan.. Klik cerita penuh untuk detail>>>



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Terus ambik tempat.. Order please!!!

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Saya pun nak makan laksa jugak la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Alamak.. laksa ni lagi best la.. rugi makan kat r&r tadi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni khas untuk mihun sup ja.. daging ja ya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cendol dan yang paling hujung laksa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ambik gambo dulu sebelum licinkan laksa nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cendol pulut yang masih tak diusik..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik teringin nak makan.. tapi bila aku cakap daging terus dia tak jadi..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gerai dia sempoi ja.. kat sungai petani gerai cenggini masih ada banyak lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sebelah petronas ni la letaknya gerai dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak tak gerai dia.. belakang dia ada semejid.. tak tau nama masjid nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesambil nunggu trafik hijo sempat menembak lagi tuh.. bangunan lama nih.. old school beb

Enjoice...Sharing is power!!!

Rabu, 3 Mac 2010

Cendol pulut @ Green Jade Republic, Taman Universiti

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarLepas jer amik mama kat sekolah dia, terus gi taman u. Banyak gak nak urus ni. Memula tinggal mama kat kedai buku.. Aku terus ke Cytech..

Satu.. nak beli ink untuk printer sekolah. Aku tanya aku ada RM120.. Ko taruk jer baper banyak ink yang boleh.. Eleh.. kasik aku RM10 gak sebotol.. Chaiittt.. Sekali kuar duit nak bayo.. alamak.. bior betuii.. aku tambah jer ler..

Kedua.. nak hantar jahanam repair printer aku sendiri.. Dah baper kali repair da.. head dia dah tiga kali tukau baru.. Sapa suruh tukau yang seken jer.. Padan muka ko kerol. Kali ni aku dah pesan kat eric.. Aku nak cartridge baru.. tak nak yang seken dah. Ko ingat aku takleh bayo ka cartridge baru.. Last-last tiga kali jugak aku hanto.. Baik beli baru.. kurang-kurang setahun lagi ker baru aku tukau baru kan..

Elok kuar jer mama tepon. Dah settle.. Aku wak keter amik mama. Sekali dia nak makan cendol pulut lak.. Berenti balik depan cytech.. Belasah cendol la dulu. Makan-makan-makan.. Dah jom balik. Masuk shell nak isi minyak, sekali habis la pulak.. Last-last gelang patah la jugak aku isi minyak. Sempat jeling skuad perodua ka apa ntah era kat dewan raya.. Lantak korang la apa nak wat kat situ.. Aku dah penat sangat dah ni.. Kalau takkk..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni dah tahap bosan giler babeng dah ni.. Lama la pulak nunggu mama nih.. Soalan mama lam keter.. Ayang nak amik cuti dua minggu ok tak. Penat sangat dah ni.. PK pun ada tanya tadi.. Apa haa aku nak jawab?? Cuti ker idak.. Hmmmm...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi melantak cendol.. Chaiit.. blur habiooo.. pasaipa la aku tak wak turun kamera aku.. last-last hp pun hp lah..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tu dia gelas dia pakai.. Jar tu.. Aku pandang jer muka dia masa memula.. Korang dah habis gelas ka?? Memang stylo sikit bang.. Pergghh... No komen.. Minum jer ler..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cendol pulut.. sib baik tak letak lam tempurung.. Kasik stylo kan.. Tapi.. overall.. ngam ngam hooo la.. mama sampai kenyang makan pulut.. cendolnya tak habis.. hahahaha.. Kasi pulut aku taknak la pulak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Haa.. baca jangan tak baca.. republik jed hijooo.. ganaih tu.. baca tadi ikut gaya audah ya..apa.. tak kenai.. sila rujuk fakulti kimia UTM.. kalau ada lagi la yer.. tu lecturer kimia aku tahun '95 dolu dolu tu.. Skudeeii.. katanya..hahaha

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni main tempatnya ya tuan-tuan.. depan dia la cytech yang sentiasa penuh tu.. nak masuk pun berhimpit.. jaman dedolu la.. sekrang ni dah dua pintu dah..



Enjoice...Sharing is power!!!