mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label Air pasang besar. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Air pasang besar. Papar semua catatan

Jumaat, 27 November 2015

Air Pasang Besar @Kampung Melayu Baru, Gelang Patah

Air Pasang Besar @Kampung Melayu Baru, Gelang Patah

Air Pasang Besar @Kampung Melayu Baru, Gelang Patah. Tengahari ni air pasang besar la pulak kat Gelang Patah. Harap semuanya ok.

Selasa, 17 November 2015

Notis Amaran Air Pasang Besar MBJB 2015

Notis Amaran Air Pasang Besar MBJB 2015

Notis Amaran Air Pasang Besar MBJB 2015

Adalah dimaklumkan fenomena air pasang besar akan berlaku di Selat Tebrau pada tarikh-tarikh seperti berikut. Sekiranya berlaku hujan lebat berterusan semasa air pasang besar ini, boleh menyebabkan berlaku banjir; terutama di kawasan pusat bandar dan kawasan rendah berhampiran tepi pantai atau sungai.

Majlis Bandaraya Johor Bahru memohon kerjasama orang ramai serta penduduk yang berada di kawasan yang terlibat agar lebih bersedia dan berwaspada sepanjang tempoh fenomena air pasang besar ini.

Majlis Bandaraya Johor Bahru
17 November 2015

Tarikh
Masa Air Pasang Besar
Ketinggian Air Laut
24 November 2015
9.49 pagi
3.5 m
24 November 2015
10.38 malam
3.5 m
25 November 2015
10.33 pagi
3.6 m
25 November 2015
11.27 malam
3.7 m
26 November 2015
11.15 pagi
3.7 m
27 November 2015
12.15 pagi
3.7 m
27 November 2015
11.56 pagi
3.7 m
28 November 2015
1.02 pagi
3.7 m
28 November 2015
12.37 tengah hari
3.7 m
29 November 2015
1.49 pagi
3.6 m
29 November 2015
1.15 petang
3.6 m
30 November 2015
2.36 pagi
3.5 m
30 November 2015
1.53 petang
3.5 m

Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Khamis, 25 Disember 2014

Air Pasang Besar @Kampung Melayu Baru Gelang Patah


Air Pasang Besar @Kampung Melayu Baru Gelang Patah. Tengahari semalam. Air naik lagi. Alhamdulillah. Air cepat turun semula. Memasing dah berjaga-jaga. Dengar dengar 28 hingga 30 Disember ni akan berlaku peningkatan tertinggi. Semoga kami dilindungi olehNya.

KEMAS KINI AMARAN SEKSYEN A
(Amaran hujan lebat peringkat MERAH untuk negeri PAHANG & JOHOR)

SEKSYEN A: AMARAN HUJAN LEBAT (PERINGKAT MERAH)
Dikemaskini pada: 12:15am pada 25 Disember 2014

Hujan sekejap-sekejap kadangkala lebat yang berlaku di negeri Pahang (Daerah Kuantan, Pekan, Rompin & Bera) dan Johor ( Daerah Mersing & Segamat ) dijangka berterusan sehingga Khamis, 25 Disember 2014.

SEKSYEN B : NASIHAT HUJAN LEBAT (PERINGKAT KUNING)
Dikeluarkan pada: 1:10 petang, 24-12-2014.

Hujan monsun beserta angin kencang dijangka berlaku di negeri:
(i) Perlis, Kedah, Perak Utara, Kelantan, Terengganu, Pahang dan Johor dari 28 Disember 2014 sehingga 30 Disember 2014.
(ii) Sabah (Kudat & Sandakan) dari 26 Disember 2014 sehingga 27 Disember 2014.
(iii) Sarawak (Kuching, Samarahan, Sri Aman, Sarikei, Sibu, Mukah & Betong) dari 28 Disember 2014 sehingga 29 Disember 2014.

Sabtu, 17 November 2012

Air pasang besar

Air naik agak tinggi jugak hari ni. Boleh tahan. Kalau kat rumah aku paritnya penuh sampai ke atas, kat jeti ni mesti abis tenggelam. Sempat ronda mengsnap snap...












Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Jumaat, 25 November 2011

Air pasang besar

Bila air pasang besar, air akan patah balik dari laut ke sungai. Kalau kat kampung ni, dedulu la, pasti sampai bah kampung. La ni sampai ke simpang depan rumah aku je. Sib baik tu. Tapi tak nampak la kebudak bersuka ria kat sini hari ni...


Published with Blogger-droid v2.0.1