mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label walker. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label walker. Papar semua catatan

Isnin, 22 November 2010

Kebudak kerol kembali

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 21 November 2010
Masa : 12.30 tengahari
Tempat : Rumah den
Mood : Sepoi sepoi bahasa

Hari ni banyak majlis nak gi. Majlis sanding la. Ada 3 majlis. Sebelum kita jengjalan, kita posing la dulu kan. Pasal susah nak melawa cenggini. Sayangnya memasing asik nak membotol ja..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Semua suka main kat walker si ziqri nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok abah sana tu ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Membotol jugak akhirnya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Amboihh.. kak ngah siap dah menempel kat walker

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bosing baik bersama si membotol

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Apa kutuk kutuk.. ni nampak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sukanya.. mana gigi kak long aaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kena tutup sikit mulut baru cun hahaha

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah start melalak dah anak bujang sorang ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kasi botol baru senyap

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cayang bucuk kak ngah nih.. dah anak dara dah ziqri kan mama kan.. bujang la dik, anak dara tu pompuan

Enjoice...Sharing is power!!!

Selasa, 16 November 2010

Lepak-lepak petang Ahad bersama encik Ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 14 November 2010
Masa : 2.00 petang
Tempat : Depan rumah
Mood : Lepak lepak dalam kedinginan petang

Huuu.. Petang nih memang tak kemananya. Lepak ja lam rumah. Tetambah dengan hujan yang agak lebat kat luar. Memang best kalau dapat tarik selimut sekali nih. Ziqri sibuk berlegar ke sana-sini lam walker dia. Kakak dia kasi biskut. Habis dia makan sumer. Adohaii.. Makin bulat dah si Ziqri nih. Kakak ngah pulak dok sibuk nangis pasal anak patung dia yang baru beli tu dah tercabut kepala dah. Adik nih ganas sikit. Ziqri pun dia tarik tarik gitu ja. Tu yang dia lagi rapat ngan kak long dia.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah tercabut la pulak kepala anak patung adik inaz

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siannn...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama tolong jahitkan boleh??

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Saya nak makan biskut yang kakak kasi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah abis la pulak saya makan nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni apa pesen la pulak abah saya amik gambo nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap sembunyi belakang langsir la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Baru nampak muka abah saya ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
La.. nyorok belakang langsir lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Saya taknak main cak cak la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pening mikir pasal abah saya nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah la.. saya nak jengjalan dulu la

Enjoice...Sharing is power!!!

Ahad, 7 November 2010

More on Ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 7 November 2010
Masa : 8.30 pagi
Tempat : Rumah den
Mood : Still sleepy

Ziqri dah pandai dah sekarang. Kalau dulu atuk gi pasar ngan kak ngah dia, dia wat tak tau ja. La ni, pantang.. Dia pun nak ngikut. Sudah.. Tau ja bila orang nak jalan. Dia dah resah kalau dia tau orang nak jalan, tapi tak ambik ambik dia.

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Letak lam walker, layan dia sampai dia tak perasan ada orang dah keluar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Seronok la tu dapat mainan bunyik bunyik tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Terus leka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lepas ni tak tau la bila dia dah dapat kaki nanti

Enjoice...Sharing is power!!!

Sabtu, 6 November 2010

Ziarah 101105 : New born Aidil Ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 November 2010
Masa : 3.20 petang
Tempat : Taman Sri Skudai
Mood : Yiipee..

Lepas setel ja urusan beli tiket, langsung ke rumah Pak Utih nengok baby baru. Aidil Ziqri nama dia. Aiikk.. ada ziqri jugak ka. Rupanya abang dia pun ada ziqri jugak. Dok panggil adam ja, rupanya adam ziqri. Keciknya dunia nih. Ziqri pulak dibagi naik walker kat sini. apa lagi.. meronda la satu rumah ngan si adam tu ha..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok si adam dah dapat kaki, tapi mulut ada puting ka

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik inaz senyum ja nengok puting si adam, teringat jaman dia isap puting ja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri pelik ngan puting tu. Bagi saya nengok boleh tak.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adam taknak kasi hehehehe.. ni saya yang punya tau.. awak suruh la abah awak beli satu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
ziqri masih tak puas hati muka dia

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Camana saya nak amik benda alah tu dari mulut dia haa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni la si aidil ziqri nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni pulak abang di adam ziqri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni maksu timah ngan buku eclipse ziqri hahaha terjemahan BM.. apa barang beli bm, beli yang asal la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sesi minum air gas. Iqa pun minum air gas ka??

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aiii.. dah wat sesi potoshut la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri ngan muka gumbira tahap dewa bila dapat naik walker

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
OK.. saya nak gerak dulu ya.. babai

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Posing bersama kupu kupu (dua pupu da)

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Buat lagi muka kelako dia tu.. comel la tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bila awak nak kasi balik saya punya walker haaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Awak kan dah boleh jalan.. apa da nak pakai walker lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah.. jom kita gerak ke HSA pulak.. babai aidil

Enjoice...Sharing is power!!!

Jumaat, 5 November 2010

Ziqri dan walkernya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 5 November 2010
Masa : 11.30 pagi
Tempat : Rumah den
Mood : Syok woo

Potong rambut sudah, buat susu sudah. So ziqri pun melepak la lam walker dia nih. Dah pandai isap susu lam walker dah sekarang ni. Sesambil tu kaki menolak ke sana ke sini. ewah ewah ewah..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tengok tu.. dah sampai ke hujung dah ha

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kaki pun sibuk melompat, menolak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni minum sambil berlari la pulak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Hehehe nak bawak keter ngan saya ker..

Enjoice...Sharing is power!!!