mknace unlimited™|The Colours of Life

Welcome to a small world around me and a simple life of mine in full colours. Together we share the beauty of the world. Sharing since '04 on fotopages, blogger on '07.

mknace unlimited™|The Colours of Life

With warmest regards and wishes joy for all.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Kufic square art practitioner.

mknace unlimited™|The Colours of Life

Some of the figurines as the hobbies of collecting them.

mknace unlimited™|The Colours of Life

All of us | the colours of life.

Memaparkan catatan dengan label ekspo. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label ekspo. Papar semua catatan

Isnin, 24 Ogos 2015

Ekspo Sempena Majlis Sambutan Jubli Emas Masjid Negara


Ekspo Sempena Majlis Sambutan Jubli Emas Masjid Negara akan diadakan pada 27 Hingga 29 Ogos (Khamis Hingga Sabtu), bermula pada jam 10.00 pagi hingga 10.00 malam bertempat di Pekarangan Masjid Negara, Kuala Lumpur.

Pelbagai program menarik telah disediakan untuk para pengunjung. Antaranya ialah:

  • Forum Perdana Ehwal Islam
  • Slot Reflection Bersama Sheikh Muhammad Bin Yahya Al-Ninowy,
  • Klinik Agama Bersama Pendakwah Terkenal Iaitu Ustaz Harryanto Rizal Rokman Dan Ustazah Isfadiah Mohd Dasuki,
  • Galeri Sejarah Masjid Negara
  • Keluaran Duit Syiling Peringatan Serta Setem Pos Sempena Sambutan 50 Tahun Masjid Negara
  • Program Lailatul Quran
  • Tadabbur Perdana
  • Cabutan Nombor Bertuah
  • Kuiz
  • Hadiah Menarik Turut Disediakan Kepada Pengunjung Bertuah Terutamanya Yang Lahir Pada 27 Ogos 1965.
  • Tapak Pameran Dan Jualan




Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Rabu, 6 Oktober 2010

Benchmarking Ganu - Timeout #2

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 4 Oktober 2010
Masa : 7.30 malam
Tempat : Kuala Terengganu
Mood : Aku penat tapi agak happy la

Balik jer tempat penginapan terus terlelap. Lepas semayang maghrib terus gerak ke bas untuk sesi makan malam.. Haii.. pening kepala.. Nak gi makan jer dah setengah jam. Sampai ke Pantai Batu Buruk lagi. Belasah jer la. Lepas setel jer semua, pakat dah cedera parah. Nak beli panadol dan sesikit kelengkapan yang tak cukup, berenti jap ke Sebeng Eleveng. Sekali ntah camana la pulak leh berenti kat Dataran Syahbandar ni ntah. Adoii.. penat weii. Layan jer la. Balik jer bilik semua pakat telan panadol terus hanyut..

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
8.20 malam.. Tiba ke tempat makan.. apa apa aje la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sakan bersembang tuh

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Order bang jangan tak order

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku memang tak leh makan banyak kerang ni.. nanti darah naik.. tapi aku makan melantak jugak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Makanan kami yang pelbagai malam ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cam biasa.. mesti order mee ladna.. tapi sini dia pakai koey teow.. masam sikit.. 3 bintang jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Licin semua.. esok tau la nasib kau.. melantak lagi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Takkan dah pening bang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
9.40 malam .. Acara beli eno, panadol dsbnya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
9.50 malam .. sekali berenti la pulak kat Syahbandar.. ni berlatar belakangkan makam diraja

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap ada tarian tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ramainya pengunjung

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Biasa biasa jer.. cari t-shirt tulis tengganu pun tadak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sempat lagi deme ni buat sesi potosut

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bila nak gerak ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cam biasa la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jom balik dah jom.. kepala aku dah kenoning ni weiii

Enjoice...Sharing is power!!!

Khamis, 9 September 2010

Ekspo dan Pasar Tani Baling

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 8 September 2010
Masa : 11.00 pagi
Tempat : Tapak pasar tani, Baling
Mood : Banyaknya orang

Pagi ni nak kuar gi Baling. Stended biasa bila balik ke baling ni, hari rabu wajib kuar pasar tani; 1st ada tudung murah kat sini; 2nd nak beli belacan. Macam kelakar, tapi tudung dia memang berkualiti tinggi tapi harga kurang 50% dari kedai-kedai biasa kat baling nih, apa lagi bila banding dengan yang kat johor.

Nak parking punya susah, pasal nak raya dan ada ekspo dibukak dekat dewan kenangan baling nu ha. Last-last parking dekat dewan. Lalu ikut ekspo dulu, jeling-jeling harga; terus ke pasar tani. Dah setel semua, terus balik. Penat wehhh.. bersesak-sesak ngan orang ramai. Yang best; ziqri boleh enjoy jer tido.. hehehe

Klik untuk cerita penuh



©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik tanak ikut mama, adik nak main kuda ni sama kakak dengan pakcik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pakcik sibuk dok layan iqa pam belon

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Adik nak belon apa, kakak boleh buat tikus, love.. adik cakap jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Punya la susah cari parking, sib baik ada dua tempat kosong, aku pilih yang jauh sikit; dekat dengan wat siam baling

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri dah tak sabar nak jengjalan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Betul tak.. betul

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama ni asyik nak peluk saya jer kerjanya..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah agak dah... lepas peluk mesti kena cium punya..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak wat siam baling ni.. ni betul-betul letak berdepan dengan dewan kenangan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jalan sikit jer dah sampai ekspo, jom kita survey harga..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak cari beg duit princess.. tadak la pulak.. yang ada barbie jer..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Waaaa.. cam best la pulak nengok nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama cam biasa, survey harga tudung

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak cari tudung budak susah sungguh, orang tua punya banyak la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kebanyakan barang kat sini start ngan RM10

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cam menarik la pulak gebar ni.. harga mahal sikit, RM30

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku berkenan la pulak ngan design bebaju ni.. cuma kain nipis sangat

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Banyak lagi yang masih tak bukak..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tudung memang banyak betul kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cam best la pulak kepiah ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama ingat nak beli kat sini, aku ajak survey kat pasar tani dulu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
waaa.. best nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sib baik bulan posa, kalau tak; mesti aku nak cuba

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Design butik tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bayangkan korang pakai baju putih tu, buat rambut kusut masai sikit, dok tepi jalan.. pergghhh..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Memang penuh tudung la tempat nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pilih baju anak ka bang

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lawa gak design baju sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah masuk pasar tani.. pemandangan biasa kat pasar tani baling

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama masih memilih baju

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ok ker nih

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Orang toksah citer aaa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri tetap hebat, boleh tido walau bunyi bising

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada gerai kuih, gerai baju

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lagi pilihan tudung, tapi ni masih bukan gerai tumpuan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lambakan kuih raya

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Masih tak jumpa tudung budak

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Gerai buah tempatan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni makcik noni.. dia memang selalu juai kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Mama beli kat sini ajer la, tak yah la beli kat ekspo sana nu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni dah campur-campur.. buah delima pun ada

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ikan keli.. kalau nak brader ni akan siang terus ikan tu kat sini.. hidup hidup tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku dah tak tau ni ikan apa

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sotong and udang.. tapi target aku bukan benda ni hari ni

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
waaa.. cili padi tu.. tak tahan nengokkan

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai gerai tumpuan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sini memang kena hardcore sikit kalau nak beli

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nengok la orang yang ke sini.. kaum adam semua dok belakang jer.. kasi can la

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Belacan... ni seken target

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sementara nunggu tu, snap beberapa kepin pic

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kreatip pakcik ni.. siap buat katak, ikan keli.. nampak la variasi sikit.. ini asik tikus jer.. seronok nengok pakcik depan tu berurusniaga.. tapi penjual tetap tak kalah.. dia dapat 3 ketui untuk RM5.30 .. harga sekoq RM2

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Aku dapat jugak beg princess kat sini..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Pakcik nak beli apa tu pakcik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Murah jugak stokin kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Barangan plastik

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sini pun aku dapat beg duit yang kiut untuk iqa dan inaz.. mama beli getah rambut

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Siap ada juai pinggan mangkuk tu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Lagi kepiah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nampak cam ramai la pulak orng kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Akhirnya dapat jugak tudung budak kat sini.. kaler sama ja dah habis. ambik iras iras jer

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Cam best la pulak beg duit kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ada lagi tudung budak kat sini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Minyak lintah.. tapi yang ni minyak lintah gergasi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sebelum balik amik jap la gambo perpustakaan baling, letaknya kat belakang bangunan lama perpustakaan tu sendiri

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah sampai balik wat siam baling

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ziqri dah bangun dah

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Nak balik baru bangun.. hai.. dah tenang boleh la pulak bangun.. masa riuh tadi boleh bantai tido jer

Enjoice...Sharing is power!!!