Kan dah kena amuk TM dan Maybank


Kan dah kena amuk TM dan Maybank. Perkara pertama yang aku buat setiap kali aku dapat gaji adalah... mengosongkan akaun aku dengan membayo segala bil bil yang aku terima. Sekali semalam, telepon aku kena gantung perkhidmatan. Kisahnya semalam mama dah bising apasal tenet tak dapat. Apakedeheinyer... baru lepas ngamuk dua minggu lepas kes kabel bingai tapi tak ngaku tapi ngaku lepas tiga hari line aku tak dapat dan aku dah amuk abis... kali ni apasal la pulak kan..

So, amik tepon terus dail 100. Sekali ada suara awek bengong bersuara... Harap maaf. Talian anda digantung sementara. Sila buat pembayaran dan hubungi 100 untuk penyambungan semula. Stop! Aiyo... Dail semula. Sama. Eh eh eh.. yang ko soh aku call 100 tu wat per bingai... Amik henpon. dail. dapat. Habih la kena haruk sapa yang menjawab.

Saya nak tanya apasal saya punya line kena gantung.
   Baki cik negatif 22.60. tapi kredit cik dah abis.
Bingai ke apa. Sejak bila buat lagu ni?
   Dari bulan 4 cik.
Habis tu apasal baru la ni saya kena gantung
   Minta maaf cik. Tapi saya boleh bantu cik untuk increase nilai kredit tu.
Awak tau saya punya pelan apa
   Cik punya pelan 108
Habis tu, awat kredit saya 99... akai ada
   Minta maaf cik. nanti saya naikkan dan hold sampai nilai baru lulus.

Gitu la perbualan aku ngan operator tu. Pastu aku ingatkan supaya dia sampaikan salam aku pada bos dia dengan dua pesanan. 1. Sila betulkan sistem bingai yang dok soh aku dail 100 tu. Aku dah rugi banyak pakai henpon ko. 2. Tengok tengok la pelan yang orang tu amik kalau ye pun nak wat kredit limit. bingai bangang tul. Nak tau cerita maybank just read on...


bil TM aku

had kredit 99. and why this month baru gatai gila nak bar

nampak caj tertunggak aku

kena bayar hujung BULAN ini...

penggunaan 

my pakej yang dah tak wujud lagi

pakej streamyx aku pun yang dah tak ditawar lagi. ni menunjukkan aku pelanggan tetap dan setia ko la. tolong la jaga perkhidmatan korang nih...

next come the maybank. hahahaha... ni pun kena amuk ngan aku minggu lepas. kalau tak. due ja kad aku, aku kena gi maybank amik kad. lepas amuk baru dia sedo dan mula pos. and this is the first time..

seee my alamat. tu alamat lama aku la pandai. dah call aku tanya apasal tak nak amik kad kat bank. aku kata, aku tak pernah jumpa lagi bank yang kena amik kad kat sesatu staf dan staf tu pulak boleh gi merayap melantak ke apa pada bukan waktu lunch dan minta aku tunggu sampai dia sudah. memang terbaekkk!!!! pastu call aku marah marah pasal tak reti reti nak amik kad. 

so. aku tanya balik. kenapa aku kena gi amik kat bank. why orang lain tunggu ja kat rumah. bukan keje aku nak ngadap nunggu ko je. dia kata alamat aku tak hapdet. soriiii... sila buka sistem dan semak alamat aku. oooo.. alamat cik dah tukar eeeaaa... bila saya tukar aku tanya balik. ko boleh check kan. jap yeaa... alamak .. tahun 2007.. ok. 6 tahun ni ko buat aper? nak kata bingai ko cerdik. sori sori sori pastu baru sibuk janji nak hantar kad

dan inilah kad yang aku baru terima... SECARA POS...

nampak alamat dia. bodow ke apa. aku pindah ja johor terus aku tukar alamat daaa dalam maybank2u

beza kad aku. yang lama ada paywaze. yang baru takdak.. tak kisah la. aku nak simpan ja, malas nak guna.


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam