Minggu akhir Ramadan di Johor Bahru


Minggu akhir Ramadan di Johor Bahru. Banyak aktiviti luar berlangsung mingu minggu akhir nih. Aku dah tak rasa cam puasa dah pun. Kerja datang tak putus putus. Dari awal Ramadan lagi. Masa berlalu macm air terjun. Yang paling best lagi, masa ni la Ziqri kena Chicken Pox. Sudah. Aku ja yang berjaya buatkan dia makan ubat. Orang lain, jangan harap la. So, kena amik cuti selang selang just nak jaga dan pastikan dia makan ubat on time. Read on...


dah makin banyak bijik bijik kuar. Makan ubat? Jauh sekali. Sapu... melalak..

pagi ni ada bengkel kat pkg uda. singgah jabatan dulu

keter baru reapir. ntah sapa punya parking kat pkg uda nih. senap jangan tak senap

first to be there. setting jap

sesambil layan dashboard prestasi

hari seterusnya aku coti. jaga ziqri. haaa... kan dah penuh semua kena sapu. on time beb

tengahari pun sama. ubat, sapu, minum susu

tangan aku pun turut sama terpalit hasil kerja seni aku tu

ni ler tempat aku kije itu hari. kije tetap kije. jaga tetap jaga

tengok ler tektik nak makan derian. siap bawakkan gambo derian pastu cakap nak ni

pegawai kesihatan meronda lagi. ada lagi kes baru kat kampung aku nih

ubat sesi tengahari dah ready

dah kena lagi sekali. on time, on time

senap senap'an pasal bohsan

kuar param petang tu cari mee untuk ziqri

sesambil tu asyik la pulak nengok akak ni buat roti jala

makin ramai orang ke gerai ni.

maybe pasal gerai pun dah makin kurang 

minggu minggu last ni memang asyik beli tomyam ajer setiap petang

ada kad raya dari mb johor

layannn...

laksa penang. teringin pulak nak makan

beli kentang dan ayam untuk ziqri

mee lagi

mama teringin nak makan nasi kerabu la pulak

kebetulan terserempak geng lama. pose jangan tak pose

main bunga api pada sebelah malamnya

ucu sibuk melayan kebudak ni sumer

seronok ler tu

ziqri pun suka wooo

seronok tak ingat apa dah

ucu nak main yang lain pulak lah

mercun das dikeluarkan

tak berjaya aku nak capture pakai cam compak nih

layan kebudaks main bunga api ajer la

dan lagi

dan lagi

ok. last aaa...


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam