Unifi @ Wawasan


Unifi @ Wawasan. At last, penantian aku yang dah lama ni dah terjawab. Punya la lama nak nunggu unifi sampai ke sini. Bila aku bertukar ke Digi Infinite pada 2018 selepas tech TM kata memang kawasan ni hanya boleh cover sampai 2Mb je. Sekali itu hari termasuk maxis, sekali dia semak ada dua port kosong katanya. Tapi takde jodoh. Masuk ke TM n termetri perjanjian baharu ni. Tu pun dah tinggal satu port ja. Huhuhuhu. Terbaeekkk!!! 7 Ogos, siap pemasangan unifi kat rumah aku. Terus ngetest. Best! Dan. Masa ni terus berubah semua fasiliti lam rumah. PS4 pun dah berubah tempat ke dalam. Lepas ni pun dah malas nak save game lagi. semua main live broadcast je. Cuma. Lokasi PS4 tu dah tak berapa sesuai sangat tapi bagus juga sebab kurang la sikit nak main kan. Unifi TV Box ke ruang tamu. HDMI switcher kembali ke bilik aku bersama Apple TV. Router TPLink dah jadi repeater pertama lam rumah ni. Sekali godak terjumpa repeater kedua aku, dan terus pasang kat ruang tengah. Siap beli terus set baharu wireless keyboard dan mouse untuk PC aku tu. Layan. Sesekali air bah, terus berubah pantai beb! 
ni router yang diberi TM

TPLink aku ni memang ada dua function, lepas ni jadi repeater sepenuh masa lah ya

hampir dilupai, sib baik terjumpa masa ngemas ituhari. repeater kedua aku

test masa awal itu hari.

test kat PC aku, saja pakai 2.4 je sebab dongle pun yang cokia aje

lagi

PS4 terus pakai yang 5. berdesup

si ici tengah layan PUBG, tak sangkut lagi katanya

setting dan update jap apple tv aku ni

layan beb

new keyboard n mouse untuk PC kesayangan aku

sempat sambar yang ni je masa keluar tadi

--- 
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #J3‬ ‎#Samsung‬ ‎#Fujifilm ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam