Edisi Bedah Arkib Dry Cabinet


Edisi Bedah Arkib Dry Cabinet. Berapa lama ya aku dah tak bukak dry cabinet ni? Yang pasti lepas aku jual D70s aku tu terus dah tak bukak sampai ke petang ni. Bila bukak. Wauuu. Semua khazanah berharga yang kebanyakan generasi masa kini tak pernah tengok akan dapat dilihat terutama dari segi storan untuk camera khususnya. Hehehe. Nampak kan gila tak gila aku nyer kamera. Setapak demi setapak perubahan. Nanti ada masa aku akan susun semua storan yang ada. Buat masa ni kita tengok dulu apa yang ada dengan evolusinya sekali. Yok!

ni first kamera digital aku. cikai aje kan. 1.3 Mega pixel aje tau. Tapi masa tu dah kira mantap dah ni. Kalau sebelum ni. Kita main filem. Fuji ka kodak? Aku prefer fuji pasal warna dia cerah. Pada aku la. So. Bila aku beralih ke digital, fujifilm jugak jadi yang first.

ni storan dia. SmartMedia Card. Sekali pandang macam disket. Tapi dia nipis. 8Mb ni basic yang datang bersama kamera ni.

Yang seken dan third bukan yang ni sebenarnya. Ada dua kamera cybershot datang sebelum ni. Satunya guna Memory Stick. Yang kedua lebih best U5. Lebih compak jenis lipat yang tak nampak macam kamera pun. Yang ni first berubah dari Memory Stick kepada memory stick duo. Lepas tu baru mari yang korams semua nampak ni 

Ni rupa Memory Stick. Dia panjang. Anggapla ye. Sebab ni sebenarnya adaptor pada...

Memory Stick Duo aku. Masa ni memang sony la paling jahat sebab dia pakai dia punya sendiri aje. Dah la mahal pulak tu. Bila aku beli yang latest tu baru la merasa pakai yang 1Gb. Baru merasa tau.

ni last sebelum aku beralih ke DSLR. Finepix A340. Masa ni dah lepas era Compact Flash dah. Dah mula masuk ke xD card yang lebih laju

ni la xD card aku masih 1Gb. Dah kira beso beb masa ni. hahaha

hmmm.. masih ada ring adapter yang tertinggal. Saja aku simpan wat khazanah dan kenangan. Best amik macro ni tau

pastu semak lagi. Kekekeke. Lagi pusaka yang ada 

tie pin membina jiwa dan minda. geng penyelaras bestari perdana kononnya la ni

kad staf aku dulu. kekeke. Sampai dah kunin dah haa... Kalau sekolah kira dah masuk u dah ni


tak pernah lekang. waja di mana-mana. semangat tinggi. aku jugak yang tukar nama ni tau. hahaha. tak cukup power cc katanya. bagi sapa yang ingat la kan.

---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #J3‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam