Dr Mahathir Menteri Pelajaran


Dr Mahathir Menteri Pelajaran. Alhamdulillah. Untuk Pendidikan dah selesai untuk both pusat dan negeri. Semalam YB Aminolhuda dilantik di peringkat negeri manakala hari ini Perdana Menteri sendiri mengumumkan beliau akan memegang portfolio Menteri Pelajaran dalam kabinet baharu kerajaan.

Mengulas penamaan beliau bagi menerajui kementerian itu, Dr Mahathir berkata: "Saya memegang portfolio pendidikan oleh kerana terdapat ramai orang yang kurang berpendidikan di negara ini dan kami perlu menumpukan perhatian ke arah itu. Tambahan pula, cara pendidikan kita juga sudah ketinggalan zaman dan kita memerlukan cara baharu pengajaran dengan menggunakan komputer serta teknologi lain."

Berdasar pengumuman itu, dua kementerian khas untuk pelajaran yang diwujudkan sebelum ini iaitu Kementerian Pelajaran dan Kementerian Pengajian Tinggi akan disatukan buat sementara waktu sebagai Kementerian Pelajaran. Menurut Dr Mahathir, kesemua menteri yang dilantik setakat ini termasuk lapan menteri yang akan diumumkan dalam minggu ini akan mengangkat sumpah sebagai menteri pada Isnin depan.

ps : yang best. masa tu la komputer aku nak upgrade bagai. Sampai ke waktu berbuka baru siap upgrade. Kekeke. Sempat aje nak ngejas jap sebelum isya'


maghrib baru setel

lepas solat baru aku nak masuk

---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #J3‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam