Yok Jenjalan : Kolam Rekreasi Air, Hutan Bandar MBJB


Yok Jenjalan : Kolam Rekreasi Air, Hutan Bandar MBJB. Hari ni kami merayap ke Hutan Bandar MBJB. Nak bawak kebudaks pergi berenang katanya. Boleh tahan juga tempatnya. Cuma kena tahan menapak la dari tempat parking sampai ke teres kedua kat tengah-tengah hutan bandar tu. Slow slow aku jalan. Rasa menangkap jugak kat kaki tu. Aiyooo... Sampai aje semua dah tak sabar. Tempat ni percuma ya. Ada la disediakan peti keselamatan bagi yang nak menyimpan barang berharga dengan bayaran RM1. Amaran keras! Jangan pakai kasut dan bawa makanan ke dalam kawasan ni. Tu pun nampak jugak beberapa orang yang buat derk jer jalan dengan kasut dalam kawasan ni dikala semua orang letak kasut kat luar. Lagi satu. Nampak juga plastik pembalut makanan dan sisa popcorn dalam air. Haishhh. Ni ler mentaliti orang kita. Kawasan ni percuma. Maintainance of coz la kurang sikit. Kita selaku pengunjung la yang kena bertanggungjawab atas penjagaan apa yang kita buat kan. Takkan la sebesar alam papan tanda pun tak leh nak paham. Bukan satu. Bertaburan dalam kawasan tu. Lagi satu nak diingatkan... kolam ni untuk kebudaks aje ye. Kekeke.

Dah membebel panjang lak kat atas. Kebudaks suka la mandi manda hari ni. Cuma ada la beberapa insiden tak puas hati berlaku sebab asyik nak kena mandi kawasan cetek aje. Bagi tak menghampakan yang dah beso beso tu, bila mana yang cikedis dah puas hati mandi aku alih ke kolam yang paling dalam. Haaa. pi la mandi sampai biru kat situ. Yang cikedis masa ni dah gumbira nembak air dari tepi aje. So. Tak risau sangat la kan. Selesai semua kami turun ke tandas kat bawah untuk bersihkan diri. Sekali lagi nak kena membebel. Kesedaran diri tu kena la tingkatkan. Sampah sendiri, tolong la buang ke tempat yang sepatutnya. Main tinggal je sana sini. Haissshhh... Harap semua pengunjung dapat la sama sama bekerjasama dalam menjaga kebersihan kawasan bersama lepas ni. Jangan terlalu mengharap pekerja yang ada aje yang nak bersih. Dah kasi free tu pun dah syukur dah kan. Bersama kita memastikan kemudahan yang disediakan berada pada tahap optimum. Semuanya datang dari diri kita sendiri!

sempat lepak tepi ni jap sesambil snap snap



yok masuk


posing sedas

wahhh.. dah ada bot dan skuter elektrik untuk disewa tu

baru sampai teres 1 dah mula rasa menangkap kat kaki dah


dah tak sabo dah



leh tahan kawasannya






ada kawasan khas gini. terbaeekkk!!!!




ni kolam kedua dalam sikit






haa.. yang ni paling dalam


lepak jap ngan mama



iqi dan inaz


kasi can deme mandi kolam yang paling dalam



yok ke tandas bersihkan diri

sesambil nunggu snap snap ler



main taman permainan sebelum balik











yok pulang


posing

layan aquarium

lepak tepi fountain

setel

From mama side of view









---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #J3‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam