Bekam : My first time experience


Bekam : My first time experience. Semalam. Aku memang sangat teruk. Aku makan ubat. Terus terlena lepas isya'. Terbangun pagi dan tak boleh tido. Tau pukul berapa? 1.30 pagi. Blank. Kaki sangat berdenyut. Tensen sangat. Aku gosok nyer gosok. Sakit tak hilang. So. Sepagian aku browse thru all the bekam available kat gelang patah. Dah subuh baru aku mesej yang mana aku berkenan. Aku memang kalau boleh tak nak makan pil lepas tu tido seharian atau dua harian. Sapa yang biasa tengok orang kena gout pasti akan nampak beza antara aku dengan yang lain. Aku dengan selamba aje lipat kaki aku. Sentuh. Tenyeh. Ici siap picit picit lagi tempat sakit tu. Ni sahih la pasal aku belasah seminggu non stop merayap ni. rabu khamih jemaat ke Putrajaya. Drive sendirian. Sabtu seharian driving tawaf daerah Johor Bahru. Ahad Senin rentas blok sana sini siapkan bajet. Selasa dah mula rasa stress kat kaki. And semalam... jeng jeng jeng. Lama betul aku tak bengkak kaki cenggini. Berani buat berani tanggung la. Tu sib baik aku masih control makan tu. Hari ni aku amik cuti. Tak guna aku simpan cuti dan kaki aku makin teruk nanggung beban.

Balik ke cerita bekam. TQ wan atas reply. Dan terus pada jam 9 pagi sesi bekam aku bermula kat rumah. Ngeri. Bimbang. Semua ada. First time kot. Antara benda yang paling aku nak elak bila melibatkan jarum. Haisshhh.. Wan relaks tul. Tenang jugak la aku dengan dia. Apapun. Aku sempat la blank kejap. masa first dia letak mangkuk tu kat kaki aku. Perrgghhh! Memang tokleh elak. Wan bagi banyak ruang untuk aku untuk recover. Dan alhamdulillah. Semua berjalan lancar. Susah jugak nak lepas stage awal keseriauan aku tu. Lepas aku dah setel semua wan mula dengan kaki kanan aku. Rasa sedap sikit lepas dah kena tu. Wan sentiasa tanya aku ok ke tak. Aku on aje. Janji dah lepas stage awal tadi aku dah takde isu. Tu maybe satu satunya kepelikan diri aku ni. Lepas stage tu memang dah takde hal la. Cam orang pening. Lepas muntah clear la kan. Hehehe. Aku relaks je. Cam sesi fisioterapi aku je aku rasa. Nak kata sakit, tak la sakit sangat. Sedap. Rasa macam nak biar je benda tu kat kaki ni kan. Hehehe. Wan pun memang best layan sembang. Terasa masa tu terbang gitu je. InsyaAllah. Pengalaman pertama ni menyebabkan aku rasa aku takde isu lagi untuk buat lagi dan lagi proses bekam ni. Terbaeekkk!!!!

masa ni aku dah mula rasa seriau sesangat

sempat collapse sekali sebab masalah aku sendiri

dah mula dah




wan buat dua kali untuk setiap kaki


sempat gitu snap snap. kekeke. dah lepas stage collapse la katakan


ni foto dari wan pada aku






selesai


hmmm.. leh tahan la kan bekas dia. kekeke

---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #J3‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP

KAEDAH PEMBERHENTIAN SUMBANGAN YaPEIM MELALUI POTONGAN GAJI BULANAN