SK Tanjung Surat : Site Verification


SK Tanjung Surat : Site Verification. Seriously. Kalau tak sampai memang tak percaya. Sekolah ni atas pulau kat hujung tanjung. Tanjung Belunkor, Tanjung Buai. Lagi aku amazed bila sampai ja jeti ni, satu jeti kecik aje sebelah jeti tanjung belungkor; dan ko akan hilang segala-gala ketamadunan (pinjam kata-kata mustakim). Berharap pada apa aje kenderaan yang ada untuk sampai ke sekolah dia. Bukannya dekat lagi. Masih jauh. Sempat borak dengan Tok Amin, ketua kampung di situ. Dapatla paham sikit sebanyak perkara sebelum sampai ke sekolahnya.

Kami naik bot ke jeti di seberang. Pak Mat. Satu-satunya pengusaha bot di situ. Satu kepala RM1.50 untuk sampai ke seberang. Dah sampai seberang. Hmmm... masih jauh berkilometer nak sampai sekolah. Ada van sapu dengan kadar RM15. Tapi guru besar n the troup sampai to the rescue. Dengan jaga pun datang. Pinjam motor penduduk kampung. So. Merentas hutan lah kami pagi tu untuk sampai ke sekolah. Wahhh... Tetiba aku rasa macam wow... Tadi kami tak hirau pada sesiapa dan sekarang... kami bergantung penuh pada penduduk setempat. Dalam hutan, atas pulau.

Sampai sekolah kami meronda seharian. Dari kuarters yang jauh terperuk di dalam hutan, sampailah ke setiap inci bilik dalam sekolah. Boleh tahan jugak. Selesai aje bos keluarkan juadah istimewa pulau. Hmmm... amik bau aje lah aku ni. Tak sanggup aku nak nahan sakit pasni. Terima kasih semua atas layanan istimewa sepanjang kami di atas pulau ni.






































































---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #J3‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP

KAEDAH PEMBERHENTIAN SUMBANGAN YaPEIM MELALUI POTONGAN GAJI BULANAN