Mari kita ke bengkel keter - clutch plate

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarHari Khamis lepas memang hari yang paling aku blank.. Memang blank tahap dewa dah. Mana taknya, tengah aku bawak keter melepasi simpang mutiara rini tu tetiba aku dah tak leh tukar gear.. Satu pun taknak masuk. Yang best tekan clutch dah tak rasa apa-apa lagi dah.. ringan habis..

Sudah.. Macam mana nih.. Terus aku pasang lampu emergency. Ketepi slow-slow, dengan inersia yang masih tinggal. Aku try tekan dalam-dalam.. Tolak masuk gear tiga.. Lepas.. Tekan minyak.. Gerak la.. Aku nekad jer, dari kena tinggal tepi jalan ni aku bawak jer sampai depan bengkel. Sekali lampu ke mutiara rini 2 merah.. sudah.. Memang keter aku terus mati kat situ. Ulang balik.. Alhamdulillah gerak.. Slow-slow-slow.. sampai gak aku depan bengkel proton depan plaza tasek.

Apa nak buat ni..??

::Klik untuk cerita penuh::





©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Aku terus jer lepak jap kat tepi keter. Sudah.. Dari nak bawak iqa makan kat kantin terus jadi lewat. Ni yang orang tetua cakap malang tak berbau. Telefon mama. Mama dah cuak.. Tepon sekolah maklum pasal aku lewat hari ni. Setel. So, macamana aku nak gi sekolah lak ni. Teringat hisyam. Selalu masa camni dia on the way ke sekolah. Call. Terus syam singgah ambik dulu aku. Alhamdulillah.. Sampai sekolah terkejut gak diaorang pasal aku leh sampai awal gak, pasal tadi aku cakap keter rosak. Apa pun mintak ijin kuar jam 9 nak urus keter aku. Tapi mood aku terus hilang pagi ni.. Borak ngan maarof.. rasa releks sikit..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Jam 9 aku dah terpacak balik depan proton nih.. waa.. sumer pakat turun check keter. Ni sahih clutch plate rosak. Waaa.. baper tanya aku.. RM480.. Gulp!! Hisyam tepon member dia ipin, aku tepun atuk. Atuk cakap tu harga stenderd la pasal aku nyer 1.5.. yang mahal upah dia.. clutch plate bawah RM350.. Hisyam cakap ipin leh kasi RM360.. Hah.. apa lagi.. terus aku rembat jer.. Tekan kasi habis.. tolak gear 3 cam tadi.. slow-slow.. memang tak tukar gear langsung.. memang aku buat kerja gila la hari ni..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Dengan nekad aku tu, follow keter hisyam; dengan slow giler babeng, sampai jugak aku kat bengkel ipin nih.. waaa... memang giler la.. Dari tasek sampai sri putri bukan dekat.. ada lam 2 trafic light dan masuk jalan besar dulu pas tu.. memang sakit kaki aku handle clutch kat trafic light tu.. Lepas ipin check memang clutch plate dah haus.. tukar jer la .. aku balik sekolah dulu ngan hisyam.. ipin cuba siapkan sebelum jam 1.30..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Sebelum sampai, berenti jap kat RHB.. kuar duit la dulu.. Nanti susah.. Sempat minum cendol. Nak sejukkan balik hati yang lara nih.. Tak sampai seminit pun pasal orang majlis dah ronda. Keter tak letak kopun la katakan.. hahaha..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Sesampai jer terus masuk kelas aku.. Aku dah bajet dah pun. Kelas aku kelas muzik jer tahun 6. Aku memang dah takde mood langsung nak mengajo pagi ni. Bebudak semua dah sedia ngan recorder memasing. Aku suruh diaorang siapkan kerja subjek teras yang memang sahih diaorang tak siapkan lagi. Sekali dengar lak bebudak nyanyi dari bawak. Sekali nengok.. iqa ngan kengkawan dia.. Hahaha.. dah kena snap.. video pun aku amik.. kan aku dah kata dia sudah jadi kepala kat sini..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Petangnya lak kena meeting kat perling 2 la pulak. Kebetulan wakil sekolah aku ngan hisyam. So, pergi meeting dulu, balik baru amik keter.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Aduhh.. ni kena jadi pegawai kejohanan la pulak.. Tapi yang bestnya aku ngan syam dedua jadi hakim lorong jer.. kelakar.. dengar tak dengar jer lam meeting tu.. hakim lorong setakat angkat bendera jer.. tq atas kerja yang diberikan..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Pelan padang minggu depan.. haaaa.. satu hari aku akan berjemur tengah panas.. hihihi

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

self potrait lagi.. tensen ka suka? ka suka dalam ketensenan.. apa-apa aje la..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Dah setel. nengok clutch plate yang ipin kuarkan. Malas nak bawak balik. Pasal aku dah tensen.. sekali borak aku kenal ipin ni masa program remaja bermotosikal dulu. Patut macam familiar.. dia pun perasan aku tak tak ingat kat mana .. hahaha.. keciknya dunia..



Enjoice...Sharing is power!!!

Ulasan

Unknown berkata…
haha.da melayang lagi duit.byebye.
Unknown berkata…
salam pagi sabtu..akak memang tak tahu pasal gear..psl guna auto ajer..
masa belajar memanglah guna gear..merapu meraban ajer masuk gear tu..
iidyll iceness berkata…
alamak...
sy lgsg xtau pe2 pasl kete..
pnh kete kwn stuck btl2 kat tol mont kiara..slmt r tepi 2 de hentian rht n bbukit..
so kete 2 slow2 la gerak ketepi..
papabear berkata…
saya pun dah pernah kena camni... masa tu dari ipoh nak gi ke taiping... penat naik bukit dgn clutch yg dah nazak... btw, harga yg awak dapat tu kira murah la tuh...

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP

KAEDAH PEMBERHENTIAN SUMBANGAN YaPEIM MELALUI POTONGAN GAJI BULANAN