Suasana raya di Angsana

Pic taken by mknace using Sony Ericson K750 and Din's newly bought D60



Ni semua sebab si Din ler ni. (Alasan ler tu). Kebetulan mama pun nak beli blaus kaler ungu. So, nak tak nak gi ler ke Angsana. Punya la jem jalan nak ke JB. Apakeheinyer ni. Esok baru cuti khas. Yang nak sibuk-sibuk jem petang ni apakeheinyer.. Sampai, terus parking. Cantik jer kat depan tapak gerai ramadhan. Aku sampai jer dah bukak. Baru kul 2 beb. Aiikkss. Apasal awal bebenonyer bukak. Lantak ler. Yang penting pergi berbelanja la dulu.







So, masuk jer Angsana; aku berpecah ngan mama. Aku ke kedai kamera (again?!?!) dan mama pergi ke gerai-gerai juai baju lam angsana tu. Sibuk memilih baju blaus. Sekali rupanya si win pun ada ka angsana. Hampes tul. Beli je ler sendiri. Tapi takpe, aku belasah jer kamera dia dulu. Ingatkan nak beli D3000, sib baik stok baru habis; malam baru sampai. Kalau tak memang aku yang beraya dulu la dengan D3000. Jumpa Rahim STF. Borak2 jap depa UO, sesambil dok ambik gambo guna kamera belasah. Akak deejay pun siap tegur aku. Kikikiki.. Dah ambik la gambo akak tu.









Pas setel sumer aku gi cari mama. Belasah lagi amik gambo. Snap sana snap sini. Mama ajak naik tingkat atas lak. Tak jumpa yang berkenan kat bawah. So naik atas. Aku berpecah lagi. Aku lepak kat badan. Aku ambik jer ler buku 25 rasul yang dah lama iqa idam-idamkan ni. Sian lak kat dia. Okey gak la siap dapat diskaun. Dari RM100 aku bayo RM91 jer.





Pastu turun bawah mama ajak nengok-nengok kuih raya. Mama sibuk dok cari "Mama Carrie" ker apa nama dia. Aku pun tak tau eja betul ke salah. Bantai jer ler. Aku lak ke gerai makan kat depan tu. Order tomyam ngan sup campur. Mama dah lama mengidam nak makan tomyam.







Dah settle semua baru aku ke bazar ramadan depan angsana tu. Macam tak menarik @ tak banyak sangat ah gerai. Maybe sebab semua dah sibuk nak beraya kan. Jeng jeng jeng. Aku ternampak kuih dangai. 5 ketui RM2. Beli aje la kan. Nenek johor pun ada gak cakap ituharu. Teringin nak makan dangai. Kes gi lepak Baling itu hari la. Sib bak berbaloi aku beli ni. Lemak berkrim. Kalau gi lagi mesti aku beli.



Malam tu nenek johor gi ambik baju raya. Penuh ruang tamu tu dengan baju raya. Iqa sama mama sam inaz sibuk bergumbira melanyak baju-baju raya tu. Iqa siap melaram lagi tu. Hehehehe


Ulasan

deen"s berkata…
thanks pilih n belikan camera..
tp bile lg ko nak ajo aku skill utk jd pro..
keypacklock la ko nie..hehe

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam