Belajar dari rumah | YTL Foundation


Belajar dari rumah | YTL Foundation. Akses untuk pembelajaran digital  terhad? Tiada pelan data di rumah? YTL Foundation dengan kerjasama YES dan FrogAsia, menyediakan data mudah alih dan bahan pembelajaran atas talian secara percuma kepada semua pelajar yang berdaftar di sekolah kerajaan di Malaysia. Berminat?


Ibu bapa akan menerima sehinga lima kad SIM prabayar 4G percuma daripada YES, iaitu satu untuk setiap anak yang bersekolah dalam keluarga. Setiap kad SIM dilengkapi dengan pelan data bulanan 40GB yang sah selama 60 hari selepas pengaktifan. Kad SIM ini akan dihantar ke alamat rumah yang di daftarkan. Sila pastikan anda bersiap sedia dengan MyKad/MyKid ketika panggilan berlangsung.

Untuk mendapatkan kad SIM percuma, sila klik pautan : https://shop.yes.my/learnfromhome

SOALAN LAZIM

1. Apakah 'Kad SIM Prepaid Online YES untuk program pendidikan Learn From Home' (“LFH  Programme”)?
Program LFH terbuka kepada semua ibu bapa Malaysia dengan anak-anak yang belajar di sekolah rendah atau menengah kerajaan di Malaysia ("Pelanggan yang Layak") untuk membolehkan anak-anak mereka mengakses sumber pembelajaran dalam talian, termasuk Aplikasi FrogPlay Mobile pada bila-bila masa, di mana sahaja, terutamanya semasa tempoh Perintah Kawalan Pergerakan.

2. Berapa lamakah tempoh Program LFH?
Program LFH akan bermula pada 25 Mac 2020, 12:00:00 pagi dan akan berterusan sehingga 31 Mei 2020, jam 11:59 pagi.

3. Apakah Bundle Program LFH?
Ia terdiri daripada:
PERCUMA Satu (1) Kad SIM Prabayar dengan Nombor Telefon YES;
Data LTE 40GB PERCUMA dengan Tempoh Sah Guna Akaun enam puluh (60) hari dari tarikh pengaktifan perkhidmatan.

4.  Siapakah yang layak untuk menebus Bundle Program LFH ini?
Semua ibu bapa warganegara Malaysia dengan kanak-kanak sekolah (berumur kurang daripada 20 tahun yang kini mendaftar di sekolah rendah atau menengah kerajaan di Malaysia). Pelanggan yang Layak dan Anak Pelanggan yang Layak mesti mempunyai MyKad (atau MyKid) yang sah jika kanak-kanak berusia kurang dari dua belas (12) tahun.

5. Bagaimana untuk menebus Bundle Program LFH?
Untuk menebus Bundle Program LFH, setiap Pelanggan yang Layak mesti mendaftarkan minat melalui www.ytlfoundation.org/learn (Langkah 3) dan memberikan maklumat yang diperlukan di ruangan yang ditetapkan di laman tersebut.

6. Adakah terdapat pengesahan yang diperlukan untuk menyertai Bundle Program LFH ini?
Ya, agen YES kami akan menghubungi Pelanggan Yang Layak melalui Panggilan Video WhatsApp kepada Nombor Mudah Alih alternatif Pelanggan yang Layak antara 10:00 pagi hingga 7:00 petang Isnin hingga Ahad dan akan menangkap skrin panggilan dengan muka Pelanggan Layak dan MyKad untuk mengesahkan maklumat yang diberikan oleh Pelanggan yang Layak seperti yang dikehendaki di bawah peraturan undang- undang di Malaysia. Pelanggan yang Layak dikehendaki mempunyai MyKad asal mereka dan MyKad atau MyKid anak mereka bersedia untuk pengesahan. Sekiranya maklumat dalam MyKAD asal berbeza daripada yang disediakan oleh Pelanggan yang Layak semasa pembelian dalam talian, ejen YES akan mengesahkan maklumat yang ditangkap dalam MyKAD asal untuk menentukan kelayakan Pelanggan yang Layak sebelum melengkapkan Bundel Program Pendidikan.

7. Berapa banyakkah Bundle Program LFH yang boleh didaftar oleh setiap Pelanggan yang Layak?
Setiap Pelanggan yang Layak berhak mendaftarkan satu (1) anak untuk satu (1) Bundle Program LFH. Pelanggan yang Layak tidak boleh mempunyai, secara agregat, lebih daripada lima (5) akaun prabayar dengan YES.

8. Adakah Akaun Prabayar YES mempunyai tempoh sah laku?
Ya, Akaun YES Prabayar mempunyai Tempoh Sah laku Akaun enam puluh (60) hari dari tarikh pengaktifan perkhidmatan.

9. Bagaimanakah cara untuk mengaktifkan Kad SIM Prabayar YES setelah diterima?
Anda boleh mengaktifkan Kad SIM YES Prabayar melalui portal layan diri di https://shop.yes.my/shop/activate.do.

10. Bolehkah saya mengaktifkan Kad SIM Prabayar YES saya pada masa akan datang?
Ya, anda boleh mengaktifkan Kad SIM Prabayar YES pada bila-bila masa sebelum 31 Mei 2020, 11:59 p.m dan data tersebut akan sah selama enam puluh (60) hari dari tarikh pengaktifan perkhidmatan.

11. Siapakah yang boleh saya hubungi jika saya memerlukan lebih banyak maklumat tentang Bundle Program LFH ini?
Anda boleh menghubungi Hotline Perkhidmatan Pelanggan YESCare di 018 333 0000

---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #J3‬ ‎#Samsung‬ ‎#Fujifilm ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam