Durian gergasi

Durian gergasi. ni cerita kat kedah dulu. gambar ni pun semua mama yang amikkan. kecuali gambar derian kat dapur tu. kebetulan atuk kedah simpankan untuk aku. bukan untuk makan, tapi amik gamba. hahaha. aku memang tak gemar makan derian sejak masuk u dedulu. derian ni atuk kedah beli masa masuk ke sempadan ngan mama dan kebudak sebelah siangnya. aku memang takde pasal aku ke hutan kampung untuk persediaan himpunan guru muda 1 malaysia.

Durian gergasi



masa aku kat hutan kampung, diaorang semua dah melantak derian. kebudak ni semua hantu derian. cam aku gak la satu ketika dulu. lepas kes aku demam panas lepas melantak timbunan derian, terus aku jadi tak suka derian lagi dah. memang over tul pun masa tu. tapi pelik gak. dulu si haiza tak suka. sekali terbalik jadinya sekarang ni.





tengok ler betapa overnya rupa memasing. hahaha. mentang mentang derian senang nak dapat kat sini. tapi sayang. derian gergasi tu tak dimakan terus. punya nak bagi aku tengok gak dulu. last last terlupa nak makan dan bila dah kopek dua hari kendian. dah tak berapa elok lagi dah untuk dimakan. sayang....





Sesi buka derian gergasi dua hari kendian... pasal dah lama sangat, tak berapa elok sangat dah. boleh la rasa seulas dua...





Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Ulasan

Tanpa Nama berkata…
sayangnyer KA x makan doyan hehehe
mknace unlimited berkata…
:) :) :)
hehehe... rugi tak makan. eh eh saya pun tak makan jugak. kekeke... sama la kita. tapi yang lain makan. biarla mereka bahagia. kita dapat updet blog pun ok la. dah bahagia dah tu.

terbaeekkk!!!!

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam