Jengjalan pasar malam Gelang Patah

Klik untuk gambar yang lebih besar
Kebas dengan jayanya dari blog Itik Kejam.. Tumpang kopi noo..
Dah jadi mengarut la pulak petang nih bagi aku. Mulanya semua pakat gi pasar malam. Sesaja cari makan kat luar pulak malam nih. Sekali mama kata nak kuar duit dulu. Lalu la depan CIMB. ada sebijik kedai henpon kat situ. Termasuk la pulak lam kedai tuh dengan jayanya. Cenggini la perbualan kitaorang kat dalam tuh..

dia : Apa henpon mau. Semua ala maaa..
aku : Nokia punya mana (sambil sibuk mata melilau menengok-nengok henpon nokia yang dia ada)
dia : Sini sini
aku : Itu berapa (sambil menunjuk kat henpon c3 yang kebetulan aku terbaca kat blog itik kejam sebelum kuar pasar tadi)
dia : Itu aaa.. Wa kasi lu RM538 leii.. Sudah diskaun..
aku : Mana.. Itu kotak ada tulis RM538. Camner kata ada diskaun pulak..
dia : Takpa.. wa kasi lu RM480. Amacam?
aku : Saya dah cakap, saya nak survey ja.
dia : Tak payah survey la, lu beli terus. Cakap berapa mau.
aku : RM350
dia : Haiyaa.. mana boleh. Wa punya 100% original maa.. RM480 paling murah di Gelang Patah ooo..
aku : Manaa.. Kawan saya cakap dia dapat lam RM450 ja. (tu merujuk encik itik kejam tuh)
dia : OK OK wa kasi lu RM430. Amacam.
aku : Tak mau.. Saya dah cakap saya survey saja. (dan berjalan meninggalkan kedai)
dia : RM420.. lai lai.. (jerit sampai semua orang nengok aku)

Tapi aku dah bolayan dah. Kan dah cakap nak survey ja. Tak paham bahasa agaknya nih. Tapi aku ngeri jugak, kalau kat Petaling Street ni dah teruk aku kena kerjakan nih. Tapi alhamdulillah.. sini OK, kot? Pastu terus aku gi pasar malam beli laksa. Lagi best kan.

Enjoice...Sharing is power!!!

Ulasan

eynda berkata…
Isskk...kuatnyer iman di dada...kalau eynda...dah jadi hakmilik kekal kot C3 tu kikiki...
kak ina kl berkata…
boleh percaya ker hp kat pasar malam ni..banyak yang tipu.

memang seram nak gi ke petaling street pasal org cerita mcm-mcm yang menakutkan tentang org kat tpt tu
Sharinginfoz berkata…
memang jenis penjual entah apa2
Azuan berkata…
boleh caye ke...banyak diskaun tue..hoho
CIK TOM berkata…
bagus xbeli..tkt tipu.,,

kalo kt petaling street mmg bahaya...dl ms pernah pergi ngan kwn..nyaris ditarik oleh org kt sn..terus serik nk pi sn..
mknace unlimited berkata…
tu la pasal..
pikir logik akal la..
kata ori..
harga mula memang harga ori kan
tapi selagi boleh tawar makin turun la pulak
dah nampak cam merepek pun ada

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam