Lot of things to be done for the new born


Lot of things to be done for the new born. OK. Around 2 or 3 baru dapat discharge from the hospital. Cost around RM2.9k for normal delivery here at Columbia Asia Hospital. Selepas setelkan semua kos, discharge. Then ada sesi taklimat dari wad baby tentang penjagaan sebelum dibenarkan keluar. Balik. Lam kepala datang satu satu bender yang lum setel. Yang pertama, bab cuti untuk mama. Sib baik pagi tadi dah gi sekolah dia untuk maklum dan ambil borang untuk pengesahan doktor. Setel bab satu. Bab seterusnya adalah bila nak hantar semula.

Next bab adalah... jeng jeng jeng. Breast pump. Jenuh jugak mencari. Masa pagi lagi dah borak borak. Jam 10 pagi ja aku dah keluar ke Jusco nak mencari. Tu pun lepas dah frust dengan tenet. Call banyak yang tak dapat. Yang dapat pulak perlu masa 3-4 hari untuk sampai ke rumah. Nak tak nak kena explore cari la jugak. Target asal memang Philips Avent Comfort. Cost around RM900. Dalam tenet leh dapat serendah RM750. Tapi... cam aku cakap. Takes time. Kalau aku bertindak lebih awal rasanya tak la meragau cenggini time memerlukan. So. Pergi la ke Jusco. Yang tak best... philips avent ni tak banyak. Kat jusco abis. Teringat la pulak pasal pilihan kedua. Medela Swing. Cost around RM800. Kebetulan. Leh pulak jumpa kat satu kedai yang aku memang tak sangka pun. Memang Tuhan nak buka. Setel. Terus balik semula ke hospital and terus pakai. Tu takyah cerita la pasal aku mintak sales girl terang kat aku satu persatu kaedah penggunaan. Hehehe. Tapi memang dia jelaskan bit by bit, sampai aku sendiri naik malu. Pause for sesi bersama baby.

Setel dua part. Balik. Nak setel part ketiga. Lapor kelahiran kat klinik kesihatan. Gi. Punya la ramai orang hari ni. Tu pun nurse tu cakap. Biasa lagi ramai dari ni. Setel. Petang ni jugak misi sampai kat rumah buat checkup segala. Dah siap buat appointment untuk checkup di klinik. And, dijamin la aku kena amik cuti khas. Seharian kot katanya. Next baru leh gi sebelah petang.

Setel yang tu. Baru lah boleh kembali semula ke sekolah mama. Ni kejap ja. Pasal nak pulang balik borang yang dah lengkap aje kan. Setel sebelah siang. Pause jap for sesi bersama baby.

Apa yang penting. Bila dah ada baby baru, akan berlaku banyak perubahan pada rutin kita. Cam aku. Makin slow la sikit nak hapdet blog pasni. Malam ni aje dah tiga kali stop blogging just this entry untuk susukan baby dan tukar lampin. Masa pun kena set untuk sesi pemakanan dia. Aku set setiap 4 jam buat masa ni. Ni pun harap dapat setelkan entry ni. Hehehe. Tomorrow. Pendaftaran sijil lahir. See you then. Layannnzzz.

ni la medela swing yang dibeli. maybe esok kena pergi semula. lupa nak approve guarantee card. ni kes memasing jadi bingai sebab sesi taklimat lain jantina ler nih. ekekeke

setel bab kat klinik. siap buku lagi. tu pun misi tu kata buku sebenar lebih novel dari yang ini. sedia ajer le bila sesi pertemuan seterusnya.

hasil dari hospital. segala tagging bagai

sesi lawatan misi petang tu jugak. pause jap for sesi penyusuan...



dah keluar dah set ni. beli kat mydin. Paling murah setakat ni yang aku jumpa. aroung RM60++. Yang bengkung tu lain harga dan lain tempat aku cari. Beli kat kedai jamu di KIPMart. Tak ingat harga

dah keluar pulak kesan waja timur kat pipi kanan. sendiri bikin masa tangan dia terlepas tadi


mama jannah datang zirah baby fiqri




Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam