Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) COVID-19 Fasa 3 : Aktiviti Minggu 6


Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) COVID-19 Fasa 3 : Aktiviti Minggu 6. Semalam berakhir PKP Fasa 3. Nampak cantik graf dia. Harap dapat terus bertambah baik. Yang penting adalah bagaimana kita menguruskan diri dan minda di rumah. So. Untuk minggu keenam ni lebih aktif kami dirumah. Beberapa platform video conferencing rasmi diujicuba. Dari Skype, Webex dan Meet. Setakat yang aku test, Meet paling mudah dan agak ringan terutama untuk aku yang duduk di kawasan pinggir coverage. Meetims sektor secara video conferencing pun bermula selepas beberapa trial test dan precouncil. Boleh tahan. Cuba kekadang aku terpaksa tahan telinga lebih sebab line tak berapa stabil. Masak wooo. Paling teruk masa buat tadarus. Line aku dah sampai limit. Setengah jam last tu aku dengar bunyi putus putus aje sampai tak dapat tau apa cerita dan ditutup dengan... aku terkeluar terus. Masa untuk main dinosaur la. Sampai pecah rekod lama wehhh.. Belajar pun secara atas talian. Tapi. Nazak jugak nak ngabihkan. Nak buat camno. Line nazak. Banyak test masak masak. Layan aje. Kami pun dah mula berpuasa minggu ni. Memang normal baharu yang lain daripada yang biasa. Zakat pun dah bayar secara atas talian weh. Kebudaks akhirnya dapat jugak game minecraft dia. Ni la actually permintaan iqi untuk besday dia hari tu. Dapat juga akhirnya. Yang best. Ici dah dapat puasa sehari penuh. Terbaeekkk!!!! Yang lain... layan aje la gambo ni ye.

ngetest meet bersama mus dan firdaus

serunding

roti hot dog

teh o

meetims S4PD

dah on

k. join jom baca bersama

buku pilihan aku. nampak 3SPT tu...

ni lejen ni

layan

we all





last sarap sebelum berpuasa

sampai juga akhirnya idaman iqi





sambung jap main


dah sampai nak masuk tv

ni kerja tidur je






merayap jap

barang keperluan

akhirnya... dapat juga

layan online pembelajaran

dah boleh mula mohon balik kampung


keluar lagi

yummmy

slow kan

siap leh pecah rekod lama tau

line tv pun leh out. dapat singapore je

task ici

lewat petang baru dapat

juadah berbuka

hari ni ici puasa penuh


sesi perbincangan khas

disambung tadarus

dah mula putus putus line aku

terus keluar tenangkan hati sambil beli barang keperluan


cover baharu aku... mirror beb

graf untuk minggu 6 nampak cantik

---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #J3‬ ‎#Samsung‬ ‎#Fujifilm ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam