Sambutan Hari Guru Kebangsaan Ke-48 : Penang, Here We Come!


Sambutan Hari Guru Kebangsaan Ke-48 : Penang, Here We Come! At last, aku join jugak team Johor ke Penang. Actually. Dah lama aku tak join, atas faktor kesihatan. Last aku turut serta, Kuala Lumpur 2014. Dan lepas tu memang aku problem. Kali ni, lepas 5 tahun berlalu; aku try semula. Kena control pergerakan aje la kan. Pantang lepa harus la cari tempat duduk. So. Kita mula buka lembaran baharu. Gerak keluar dari rumah around 6.30 petang. Nak cari makanan dulu. Pikir punya pikir aku terus tuju McD kat depan EC. Kereta berbaris. Takpe. Cari park dan masuk beratur. Ramai jugak. Dan ramai juga yang tak sempat berbuka pun dalam barisan termasuk aku. Tapi satu benda yang aku belajar malam ni. Kalau ko tengok macam mana kebudaks McD tu layan pelanggan, memang ko rasa ko tak layak nak mengeluh dalam barisan. Aku tak nampak sorang pun yang merungut, mengeluh malah menjamah makanan. Terus menerus melayan pelanggan. So, aku pun tak sampai hati nak jamah depan deme. Dalam kereta baru aku jamah fries dan minum seteguk air. Drive. Terus berenti kat masjid depan tu. Selesai solat terus gerak kat JPN. Kat sini baru aku berbuka dengan proper. Sebiji Big Mac settle.

Bas sampai, urusetia mula menyusun ahli rombongan. Memang marbeles. Selesai semua gedebak gedebuk jam 9 malam jugak kami bergerak. Ada dua bas. Satunya akan ambil team di Ayer Hitam dan satu lagi akan amik team di Tangkak. Aku team Ayer Hitam. Jam 10 malam kami sampai di sini. Cukup korum. Terus gerak. Jam 3 kami berhenti sekejap di tempat yang aku sendiri dah lupa sebelum kami tiba ke R&R Tapah untuk bersahur pada jam 5 pagi. Disini kami terus bersedia, mandi, sahur dan solat subuh. Alhamdulillah. 8.15 pagi kami berhenti seketika di Sungai Bakap sebelum tiba ke Hotel Olive Tree pada jam 9 pagi. Penang, kami dah tiba!

si tamrin lepak depan pintu. bebaik jalan bos!

singgah jap

k. semua dah ready

ayer hitam

sempat snap gitu

k. semua dah cukup

singgah jap

sempat layan snap lagi

yok sambung gerak

tiba di Tapah untuk sahur

solat subuh

sini rupanya pak tam yeee

semua dah siap sedia

hehehe. next projek tracing

yok gerak

sungai bakap

hentian terakhir sebelum tiba



alhamdulillah

---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #J3‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam