Bawang Team : Kereta Pancit


Bawang Team : Kereta Pancit. Hehehe. Tetiba ja rasa teruja nengokkan plat kereta tertinggi berjaya dikutip semalam. Pergghhh. Dari dulu lagi sebenarnya aku heran dengan benda ni. Selalunya. Kalau keluar ja berita pasal ni, mesti aku gatai nak search pasal pemenang dia. Saja ja. Permintaan yang menyebabkan harga boleh naik setinggi tu. Pelikkan. Kalau ikut ja running number tu dapat aje naik kenderaan tu. Sampai kekadang. Harga plat lagi mahal dari kenderaan. Hehehe. Lama pulak tak membawang teringat pulak cerita pasal kereta ni.

Pada satu hari, ada la sorang orang berduit ni memandu kereta mewahnya. Tiba-tiba tayar keretanya pancit sebelah Hospital Orang Gila Tanjung Rambutan. Dia pun berentikan kereta itu dan keluar untuk check apa yang rosak. Sekali tengok. Tayar pancit. Dia pun ambil tayar spare. Sekali nengok tayar spare takde nat la pulak untuk pasang. Bengkel kereta yang paling dekat 3km dari situ. Tengah dia dok termenung fikir dan keliru, dia ternampak ada orang gila dalam kawasan dipagar yang asyik dok tenung dia. Tetiba orang gila itu sapa orang kaya itu.

Gila : Nape menung je tu?
Kaya : (Diam)........(buat-buat tak dengar)
Gila: Saya boleh bagi idea. Janganla sombong.
Kaya : Oh.(sambil pura-pura baru dengar) You boleh bagi idea? Tayar kereta saya pancit. Ada spare tayar, tapi nat nak pasang takde
Gila : Ini masalah kecil je. Encik kan ada lagi tiga tayar yang ok. Ambil satu nat dari setiap 3 tayar yang ok, pasang la pada spare tayar. Kan dah boleh jalan. Lagi pun bengkel kereta 3 km je dari sini. Boleh jalanla sampai bengkel. Lepas itu you tukar lah.
Kaya : Wow. OK. Thanks (dalam hatinya. Idea orang gila ni memang bagus! Kenapa aku tak terfikir!)
Gila : Encik, saya tahu apa yang encik sedang fikir. Encik fikir saya gila kan?
Kaya : yeh. minta maaf. heheheheh
Gila : Saya mungkin GILA tapi bukan BODOH MACAM AWAK!

Perkongsian dari geng kepada geng
#BawangTeam

---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #J3‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam