Yok Jenjalan : Laman Serene


Yok Jenjalan : Laman Serene. Semalam berkesempatan meronda ke sini. Menarik juga tempat ni. Orang memang ramai mengambil peluang cuti Tahun Baru Cina. Laman Serene ikon baharu melengkapkan kesinambungan daripada pembangunan Laman Mahkota dan Laser Fountain yang diilhamkan oleh Tuanku Sultan Johor.

Laman Serene yang berkonsepkan arca bulan bintang, menara dan dataran yang dibina di hadapan Istana Bukit Serene, Johor Bahru. Arca bulan dan bintang dengan ketinggian 12 meter diinspirasikan daripada bulan bintang yang terdapat dalam bendera negeri Johor. Konsep menara pula hasil adaptasi daripada Menara Istana Bukit Serene, manakala konsep reka bentuk Dataran merupakan bintang lima sebagaimana terdapat pada bendera negeri Johor.

Majlis perasmian Laman Serene disempurnakan oleh Setiausaha Kerajaan Negeri Johor, Dato' Haji Azmi Bin Rohani yang juga wakil rasmi DYMM Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar pada 28 Januari yang lepas.










































---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #J3‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied