SEMINAR KESEDARAN KESELAMATAN ICT KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA (KPM) 2016

SEMINAR KESEDARAN KESELAMATAN ICT KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA (KPM) 2016

SEMINAR KESEDARAN KESELAMATAN ICT KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA (KPM) 2016. Seminar ni dijalankan bertempat di Dewan D2, MAEPS di Serdang hari ni. Actually. Aku tak gi pun. Yang pergi KS, PTM, pegawai-pegawai kat PPD, dan rakan-rakan lain yang beruntung dapat gi. Aku? Dapat gi pun sahih tak gi. Nak puasa jalan la bulan ni, sampai dah bebetul OK baru aku jenjalan. Aku dah sedar diri kot. Pahami limit diri bak kata abang wan. Dont overcome. Tetambah pulak overcome guna kaedah tak betul. Ehehehe. Sempat tazkirah diri sendiri la pulops.

So. Pagi ni penuh la telegram dan whatsapp dengan gambo dan aktiviti kat sana. Sambil-sambil wat kije, sambil sambil kerling jap. Hahaha. Bila browse thru portal KPM, dapat beberapa maklumat pasal seminar ni. Haaa.. Tu yang nak share sama kat sini. Yok kita layan. Memasing pun banyak buat benda yang kita rasa betul, tapi sebenarnya tak berapa nak betul. Jom. Yang last tu yang banyak kena batang hidung sendiri tu.

CYBERSECURITY PROFESSIONAL FRAMEWORK IN EDUCATION SYSTEM
Oleh : Lee Hwee Hsiung
CyberSecurity Malaysia
**Sentuhan pada tenaga kerja yang sepatutnya/bakal ada untuk bidang Keselamatan Siber

LANSKAP KESELAMATAN SIBER
Oleh : Lt Kol (B) Sazali Sukardi
CyberSecurity Malaysia
**Sentuhan pada perubahan lanskap dan persekitaran semasa. Bagaimana perubahan yang berlaku menyebabkan kaedah pengurusan juga perlu berubah. Banyak penekanan pada jenis ancaman semasa.

SHARING IS CARING OVERSHARING IS CARELESS
Oleh : Jazannul Azriq Aripin
CyberSecurity Malaysia
**Sentuhan pada kaedah dan amalan terbaik pada penggunaan gajet peribadi, cloud, media sosial dalam tugasan harian. Juga berkaitan ancaman dan kaedah pengesanannya.

---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #‎Asus‬ #‎Zen4‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied