Perjalanan bermakna ke Putrajaya

Perjalanan bermakna ke Putrajaya

Perjalanan bermakna ke Putrajaya. Perjalanan kali ni banyak membuka minda aku. Worth it! Banyak yang aku dapat dalam perjalanan, di Putrajaya dan balik dari Putrajaya. Muhasabah diri. Memang menyeronokkan dan aku rasa bertuah dikelilingi oleh orang-orang yang dapat membantu aku mengenali diri aku. Aku memang outspoken. Dari dulu kot. Laser kata kawan-kawan seangkatan di U. Pantang lepa. Mulut aku mesti jalan. Tak puas hati ja, mulut akan berkata-kata. Kali ni aku gi pool kenderaan. Sebab rakan akan meeting jam 9 pagi, aku pun kena keluar awal jugaklah. Sampai Putrajaya around 9. Cukup masa untuk mereka meeting awal. Aku? Meeting aku jam 2.30 petang. Aku check-in jam 2.00 petang. Masak jugaklah. Sementara driver masih ada elok aku gi cari dulu tempatnya. Maka. Berpusinglah kami seluruh Putrajaya untuk mencari ... Rumah Transit Putrajaya.



Perjalanan bermakna ke Putrajaya

Apa yang menarik kat sini. Biasanya. Aku akan buat research terlebih dahulu pasal tempat yang aku akan gi. Maybe sebab dah lama aku tak keluar, ada driver dan maybe ni first time aku cari tempat selain Hotel, maka kesilapan besar yang aku buat adalah aku tak cari tempat ni terlebih dahulu. Dah memusing cari. Telepon orang ni. Telepon orang ni. Nak search waze? Ni memang ujian Tuhan aku kali ni. Pasal Ahad lepas takde line. Aku dah gasak pelan data aku sampai habis! Memang terbaeekkk!!! ujian aku kali ni. Ada something yang Tuhan nak aku fikirkan. Cuba kau rasa apa yang kau pernah cakap sebelum ni. Yes! Aku memang ada cakap something not good about habis pelan data. Bila aku duduk relax semua ni keluar semula.

Takpe. Telefon masih ada. Call sana. Call sini. Last sekali. Zara. Alah cik kerol. Rumah tu depan sekolah Zara la. Hahahaha. Thanks so much. Tak sempat aku nak cakap abis. Line aku pulak kaput. Perghhh.. Maka. Terusla aku gi seksen 11 ni. Alhamdulillah. Cuma aku masih tokleh checkin lagi sebab kunci semua masih lum pulang. 


Blank jap. Aku leh aje suruh driver hantar aku gi tempat meeting di E8. Tapi aku cakap. Biarlah aku kat sini sampai boleh masuk ke rumah. Lepas tu aku leh gi meeting ngan tenang pasal tempat penginapan semua dah setel. Abih cik kerol nak gi camner? Takpe. Tahulah saya nak gi camner. Pasal semalam memang aku dah prepare semua. Grab, Uber; semua aku dah install. Isu aku cuma data plan yang dah kaput. Hahaha. Nak jadi cerita. Tinggal la aku kat situ. Baru jam 11 pagi. Aku nak tunggu sampai jam 2 petang untuk check in. Tuhan mudahkan. Aku kenal ngan abang Zamri. Jaga kat Klinik Mentari kat sini. Banyak gak cerita aku dapat dari dia. Ilmu yang Tuhan nak aku adsorb. Maybe kalau korang kenal aku, aku tak milih orang. Sesapa ja aku akan cakap. Bagi lah ilmu yang aku takde tu. Memang banyak aku dapat dari abang Zamri ni.

Al last. Jam 2 menjelang. Dapat aku checkin. Alhamdulillah. Masuk bilik. Sembahyang dulu. Terus topap data RM10 untuk 3 hari  Terus bukak grab. Kenal pulak ngan Abang Samsudin. Driver teksi yang sambut aku nyer grab. Dapat lagi borak walau 4 km je. 5 star aku kasi. K. Yang lain aku sambung kemudian. Nak gi lepak tadika iqi pulops. Tungguuu...


---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #‎Asus‬ #‎Zen4‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied