Duit Raya


Duit Raya. Hmmm.. Memasing ada pendapat memasing tentang duit raya. Ada yang kata kita terikut budaya Cina yang memberi ang pau semasa hari raya. Ada yang kata tak salah kita berkongsi apa yang kita ada. Terpulang masing-masing. Bagi aku pendapat memasing ada betulnya. Aku? Aku teringat kata seorang ustaz, yang terbaik; kalau nak berkongsi, elok diberikan semasa bulan Ramadan. Sebab semasa bulan ni ianya lebih berkat. Apa yang aku ada, yang tu la aku kasi. Sikit aku dapat, sikit la aku kongsi. Banyak aku dapat, banyak la aku kongsi. Terpulang la...






Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied