Ada sesuatu pada bangunan ini

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Tarikh : 24 November 2010
Masa : 1.00 petang
Tempat : SMK Dato' Abdul Rahman Yassin
Mood : Nostalgic

Ada sesuatu dengan bangunan sekolah ni. Jangan terkejut la pulak dengan kenyataan aku kali ni. Bukannya ada jin, hantu atau setan. Cuma ada secalit kenangan bila aku tengok bangunan sekolah ni.

Mula-mula, bila sampai ke sekolah ni; aku macam biasa ja. Tapi bila dah mula masuk ke bangunan utama.. huh!! Jalan sikit ikut koridor.. Alamak.. Sahih.. Bentuk dia sama cam sekolah aku dulu. SMK Tunku Putera, Baling Kedah. Dengan design tangga berkembar. Kelas aku dulu memang betul-betul mengadap ke tangga macam ni. Tapi kat sini dah jadi pejabat sekolah.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Jalan-jalan sampai koridor. Nampak pulak tangga berpusing kat hujung. Memang saling tak tumpah betul. Rasanya sekolah ni mesti sezaman dengan sekolah lama aku tu. Pasal memang nampak sebijik. Bangunan sekolah ni, biasanya setiap batch atau kohort ni; selalunya lah.. menggunakan design yang sama. Cuma aku terkedu, pasal tak sangka. Ada jugak kembar sekolah aku kat daerah Johor Bahru ni.

Enjoice...Sharing is power!!!

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
abang...memang sebijik. paling nostalgia yang tak dapat dipercayai adalah tangga berpusing kat ujung bangunan.... huhuhu terkedu kejap ;) -Mak Yang-
mknace unlimited berkata…
:):):)
tu la pasal..
tak jumpa kan, kat mana mana lagi
Miss FZ berkata…
jadi cikgu di SDARY? saya dulu sekolah di JB.hehe.
mknace unlimited berkata…
:):):)
tak la.. saya bukan cikgu sdary.. saja buat lawatan
Tanpa Nama berkata…
Wow! Terima kasih! Saya selalu ingin menulis dalam sesuatu situs saya seperti itu. Dapatkah saya mengambil bagian dari posting Anda ke blog saya?
Tanpa Nama berkata…
Great posting. Tidak sabar untuk membaca yang berikutnya:).
Tanpa Nama berkata…
Thanks for taking the time to discuss this, I really feel strongly about it and love learning more on this topic. If doable, as you gain expertise, would you mind updating your weblog with further info? It is extremely helpful for me.
Tanpa Nama berkata…
Thank you for exactly what you now have. Here is the best submit I've look over

PoIuYt

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP