Apa nak dibuat - sengatan lebah

©2010mknaceunlimitedLepas bunyikan loceng pagi tadi, aku terus turun ke tapak perhimpunan macam biasa, maklumlah.. aku kan cikgu bertugas minggu ni. Baru bebudak nak menyanyikan lagu negaraku tetiba henpon aku berbunyi ngan gumbiranya..

Ko ada kat maner?
Ni haa.. kat bebudak tahun 1 ni ha..
Naik jap.. ada budak kena sengat lebah ni..

Mak aih... Ada lak yang kena sengat lebah. Dia dok kacau lebah ka.. Aduhaii.. Pepagi dah ada masalah. Aku terus naik. Budak ni dok perit menahan sakit.

Ko ada kacau lebah ke?
Tak cikgu.. saya tengah menulis lam kelas, tetiba rasa sakit. sekali nengok ada lebah kat tangan..

::Klik untuk cerita penuh::


Alahaii.. apa nak buat ni. Kalau ikut cara orang tua-tua, pi cari asam jawa. Tumbuk ngan air. Tempek kat situ.. Sekali cikgu raila bagi minyak sapu. Sapu sikit pastu aku terus isi borang bawak budak gi klinik. Apa-apa pun better refer ngan doktor kan.

Lepas tu apa lagi terus aku gi Seri Orkid.. Pergghhh.. dua kali dalam seminggu. Rekod baru aku ni.. Sampai jer terus aku bawak gi kecemasan. Nurse tarak.. Aku gi depan cari nurse yang leh tolong. Terus dia cari nurse yang kosong. Settle.. Budak tu kena satu suntikan. Tak tahu la ubat apa yang disuntik tu, pasal aku kat luar. Nurse tak kasi masuk. Tapi aku sempat nengok tadi masa aku hantar borang kat doktor tu. Tapi memang well done la.. Masa aku hantar tu baru pukul 7.20 pagi. Klinik kerajaan biasa leh cater bender ni dengan baik sekali. TQ TQ beri-beri mach..

Yang lambat hanyalah nak amik ubat, pasal farmasi bukak jam lapan.. Orang dah beratur dah.. Aku antara yang awal pun dapat nombor 4. Time aku amik ubat, sempat aku kerling nengok nombor orang yang baru tekan mesin tu pun dah nombor 28.. Kencang tul.. Dapat tiga jenis ubat.. 1.. panadol untuk tahan sakit.. 2.. pil warna kuning untuk alahan.. 3.. pil hijau untuk kurangkan bengkak..

Ulasan

hollowgram berkata…
jumpa doktor terus lagi elok..hhe

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam