Akaun Yippie Iqa dan Inaz

©2010mknaceunlimitedHari ini agak free sebelah petangnya sebab hari ini hari Jumaat. Hari Jumaat aku memang tak bukak pusat akses sebelah petang sebab masa yang singkat dan budak susah nak datang balik selepas hampir dua jam masa senggang, sekolah langsung takde orang kan. Memula ingatkan nak bukak akaun iqa ngan inaz hari isnin, tapi pasal dok pikir alang-alang hari ni free; kenapa aku tak ambik jer peluang ni kan.

Lepas jer hantar iqa ke sekolah agama lam kul 2.15 ptg tu, aku terus bergerak ngan mama ke maybank skudai. Masa aku kasi ic aku, sekali takleh baca la pulak chip dia. Nasib baik mama ada. So, buku ni ler sesatunya buku bank yang mama jadi penama. Public bank ngan BSN semua aku penamanya.

Leh tahan gak lamanya proses dia. Pasal dia melibatkan penama dan pemilik. Tu yang lama. Nak bukak minimum dia cakap kena RM100 sorang. Aku tanya pasal tabung. Dia cakap tambah RM3 satu, kalau masuk RM250 dapat free la. OK ler. Terus aku gi masukkan kat kaunter pastu turun balik ke bawah. Sekali pastu jumpa pegawai dia, dia cakap ada miscommunication sikit. So, aku dapat 4 tabung. RM50 dah cukup untuk dapat tabung. Lerrhh.. Last-last aku ngusung balik 4 tabung.. Waduh waduh waduh.. Sumer tengok aku kuar bank ngan 4 tabung.. Dah la ramai yang cakap mama bunting pelamin. Hahaha.. Tak tahu tu dh yang ketiga dah tu..

::Klik untuk cerita penuh::


©2010mknaceunlimited
Makin besar makin tak suka amik gambo.. Nampaknya darah bapak dia dah mula mengalir ke Iqa. Aku kecik-kecik dulu pun tak suka bergambar.. Aku hanya suka menggambar..

©2010mknaceunlimited
Seboleh-boleh tidak nak lari dari tempat dia bergambar tu. Siap kena paksa tu..

©2010mknaceunlimited
Tak lama lepas tu, terus tertidur.. Yang tk tahan yang kat mulut tu.. Hahahaha..

©2010mknaceunlimited
Inaz toksah citer aaa.. dari tadi lagi tido.. dekat nak maghrib baru bangun..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP