Lightsphere Chrome Dome

Benda ni dah lama dah ada. Aku nengok lam bideo Gary Fong. Cuma bebaru ni bila ucu beli bateri AAA untuk trigger Phottic dia, aku tumpang sekaki la beli Chrome Dome ni. Bukannya apa, sesaja nak cukupkan RM50 kan. Dari aku balik tadi aku letak jer dia kat atas Lightsphere aku. Tak larat la nak buat apa-apa. Tetambah aku dah minum ubat batuk lak tu memang layan tido la. Malam ni baru aku ada masa nak test dia.

Aku wat setting biasa-biasa jer untuk amik gambo mender. Tapi memang aku tak setting bebetul sangat pun. Just sekadar nak tengok beza dia jer.

Apature taruk 5.6
Shutter taruk 1/250
Iso taruk 400
Flash kasik off shoe, taruk lightsphere
Setting flash pada kamera TTL jer

Memula bukak penutup biasa lightsphere.

Photobucket

Gantikan Chrome dome kat situ

Photobucket

Mari kita menembak. Cuba nengok apa la beza pakai chrome dome ngan lightsphere sahaja.

Lightsphere sahaja

Photobucket Photobucket

Lightsphere + chrome dome

Photobucket Photobucket

Nampak betulla. Dia memang double the power. Cahaya di belakang nampak lebih dari tanpa chrome dome. Kira boleh la. Nanti bila ada masa baru aku amik gambo bebetul taruk kat sini. OK.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam