Nuri's Writing Competition @ Sutera Mall

PhotobucketHaru biru gak hari ni. Iqa nak kena ada kat Nuri lam jam 12 tengahari. Aku ada kokurikulum kat sekolah. Mama ada LDP. Ucu ada program motivasi (dah habis belajar pun sibuk ngan GPMS lagi). Atuk pun kerja. Nak tak nak kena la aku take over kes Iqa ni. Lam kul 12 aku sampai rumah. Iqa dah siap dah pun. Langsung jer bawak dia gi Nuri. Pastu tunggu la dia siap praktis lagi menulis, praktis menari. Lebih kurang kul 2 terus buat konvoi gi Sutera Mall. Nama jer konvoi. Tak lama sampa depan Petronas jer dah pecah dua. Sampai kat Mutiara Rini jer dah pecah lagi dua. Last-last semua wat lone ranger.

Sesampai kat sana terkejut gak. Haii.. Aku yang sampai dulu. Lawaknya. Aku yang bawak paling slow ni sampai dulu. Turunkan Iqa n mama n adik n teacher Tini, aku terus gi cari parking. Selamba jer parking kat open parking depan tu. Baru jer nak gerak ke main building, mama lak call. Iqa tinggal beg dia la. Alamak. Kena patah balik la ni.

PhotobucketSekali masuk kat dalam tu, aku terperanjat gak. Humang aiii.. Ramainya makhluk. Sekali tanya memang semua 11 cawangan Nuri ada kat sini. Mak datuk.. Apapa pun cari la ayang dulu. Mana lak dia ada kat dalam seramai-ramai makhluk ni. Jumpa gak akhirnya. Memula kena kasi dulu beg Iqa yang tertinggal tu. Lepas kasi tu aku ajak jer ayang naik atas. Malas nak bersesak kat bawah. Sekali kat eskeleter tu leh lak nampak makhluk yang kukenali.

Ini Wak Nizam ni.
Tak la bang
Iye..

Aku mula merapati dia. Pastu terperasan lak bini dia. Memang betul la ni. Ayang dah cuak. Orang pompuan ni memang gabra sikit. Takut tul salah orang. Aku buat derk jer. Aku cuit Wak. Dia terkejut tengok aku. Borak lebih kurang. Anak dia pun masuk gak. Aku tanya anak nombor dua ke. Haah katanya. Pasal aku ingat tahun lepas anak dia dah grad. Aku jumpa dia masa kat Johor Jaya tahun lepas. Yang ni J5. Masuk spelling bee katanya. Keyler.. Aku terus bergerak ke penjuru satu lagi pasal tak nampak syafiqah kat situ. Lagipun aku kesian kat aci sebelah wak tu. Marah dia karang.

Photobucket Photobucket

Masa ni ler ayang mula tensen pasal tengok ada bebudak lain pakai meja. Terus dia ajak aku gi beli meja kecik. Aku malas nak soal jawab ngan pak gad pasal aku bawak beg kamera beso hari ni. So, ayang sorang masuk. Pastu aku gi balik tengok iqa. Sekali ayang tepon.

Camner ni bang
Takyah la, diaorang dah mula dah pun.
ikut suka hati abang la
tak kisah la, lain kali kita bawak.

PhotobucketPastu ayang kuar. Terus dia gi dok sebelah iqa. aku nak snap gambo lagi. tak kisah la. Masa ni ler adik mula bising nak makan. lapar la bah. Jom.. kita cari makan dulu. sekali nampak la kedai roti. langsung jer masuk. adik boleh pilih roti kismis. tak caya tul aku dia akan makan. apapun beli jer ler. pastu kuar terus menyelit sebelah ayang. snap lagi gambo iqa. masa ni iqa dah nak siap. Photobucketaiii.. masa lama lagi la iqa. tahu nak cepat jer. masa ada lagi sejam tak salah aku

Pastu dok sengih-sengih pasal tak tahu nak wat apa. Last-last teacher dia ambik dia n bawak dia ke belakang. Sebab dia nak buat tarian lepas ni. Sementara diaorang bersiap ada persembahan kuda kepang dulu. Habis persembahan MC buat kezutan. Mana bapak bebudak ni. Kalau sayang anak naik atas pentas. Mampusss.. Siap bapa-bapa ni kena menari kuda kepang. Havoc beb.. Dah habis tu baru spelling bee dijalankan. Leh tahan. Sekali aku nengok dah leh tangkap mana satu anak wak nizam. Muka sejibik muka mak dia. Dapat ler nomor dua. Tapi cam tak adil sikit la diaorang buat. Yang menang dapat ayat senang nak mampus, chair, table. Yang lain siap dinosaur la, eraser la. Sian bebudak tu. Nak wat camner, kira takder nasib la.

Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket


Pastu giliran Iqa buat persembahan. Layan la. Ni kira arrangement baru. Dulu lima orang, ni empat orang jer. Lepas habis jer, terus jengok iqa kat belakang. PhotobucketPastu sambil dok nunggu keputusan kuar tu jengjalan lagi. Kali ni iqa lak nak roti. Cambiasa dia mesti nak roti sosej. Pas beli gi lelepak dekat pentas. Sekali nengok hakim dah pegang kertas yang menang. Aku terus naik atas sebab aku nak nengok kertas mana yang menang ngan jelas. Lepas dah nengok semua, call ayang suruh dia nengok. Iqa memang tak termasuk lam list pun. Tapi aku suruh dia nengok yang saguhati, sebab aku tak suka walau satu pun. Memang buruk gegila. Sekali ayang nengok lagi la. Siap cakap kalau ye pun nak kasi hadiah kat Taman Perling jer takkan yang beburuk ni pun leh menang. Parent kat situ semua pandang dia. Selamba jer caloo.. Memang betul pun. Aku nengok dengan ayat pun ntah apa-apa. Bengong tul. Memang leh kata dari sepuluh tu 8 dari taman perling, 1 dari impian emas lagi satu tak hingat.

Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket

PhotobucketPhotobucketPaling best masa adik ngan burung nuri ni. Sibuk dia nak bersalam. Tadi taknak. sekali nengok bebudak asik dok salam jer, dia pulak asik dok kejo burung ni, n burung ni pun pantang nengok adik.

dah habis semua baru ingat nak makan. Iqa nak KFC.. Sudah. Mata liar cam aku jugak. Maknanya apa yang aku leh nampak, iqa mesti leh nampak gak. Dah la. Tak nak. Kita makan seafood lagi best. Apasal takleh makan KFC, dulu selalu ler makan. Dulu lain, sekarang ni kita tak leh dah makan KFC. OK ler. Balik makan seafood kat gelang patah. sedap pun sedap. baru 30 hinggit. Ngan ikan siakap tiga rasa, kailan ikan masin ngan tomyam campur. Lagi bagus dari makan ayam yang baru 5 ketul tu.


Slideshow


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP