Karnival ICT 2009 - Perasmian

PhotobucketPagi ni bermulalah Karnival ICT zon Nusajaya bertempat di SK dan SMK Tanjung Adang. Sepatutnya pagi ni aku kena cover kat Dewan MBJBT, tapi lepas perbincangan dengan rengrakan; Hunaidi akan topup kat Dewan MBJBT sementara aku dan Hakim topup kat Tanjung Adang.

Pepagi lagi aku dah sampai. Pagi ni merempit jer. Malas nak bawak keter pasal nanti kena bersesak memarking kereta. Tempat ni sempit jer. So, baik aku naik motor jer. Pas beberapa lama dok kat situ, Pn. Suzy dan Iskandar dari UEM pun dah mula kelihatan. Iskandar masih bengkerk nampaknya. Biasala.. Aku kan yang bagi cadangan itu ini untuk perasmian hari ni. Dia yang kena buat.

PhotobucketFoto pertama yang aku ambik adalah briefing hakim. Ada lak En. Kadir selaku ketua hakim. Tanya punya tanya diaorang akan jadi hakim untuk pertandingan modul P&P.

Pastu aku gi lepak-lepak jap kat meja pandaftaran. Lam beberapa minit kemudian Kadir lepak ngan aku pastu ajak cari makan.

Ko dah biasa kan tempat ni.
Boleh la.
Mana kita nak makan.
Ooo.. Kata luar tu jer.

PhotobucketSekali aku tunjuk kat Kadir, terkejut dia. Itu nak bunuh aku ker. Jauh tu. Last-last kuar ngan keter gak. Call En. Saifuddin. Katanya lagi lima minit sampai. Sama la ngan si Hakim. Last-last kitaorang tunggu kat kedai makan jer ler. Sib baik kitaorang pergi dulu, dapat gak makan nasi lemak last kopek. Kadir paling untung pasal dia dapat nasi lemak udang. Memang tinggal satu jer pun, dan aku memang tak makan udang so.. offer kar dia la..

Pas semua dah settle down, dah abis makan, dah abis pow Iskandar. Baru gerak semula ke SK Tanjung Adang. Si Hakim ke SMK Tanjung Adang. Tak sampai lima minit, hujan turun selebat-lebat tidak.. Kisahnya aku akan lepak kat pertandingan modul ajer ler gini.

Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket

Pas dah settle semua, aku jengjalan sekitar SK dulu. Kat sini pameran dari sekolah-sekolah Nusajaya dijalankan. Memang best cuma orang cam tak perasan sangat sebab ada gap yang besar diantara SK dan SMK.

Photobucket Photobucket

Lepas tu baru bergerak merentas padang ke SMK pulak. Kat sini kebanyakan pameran adalah jemputan khas.

Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket

Lam kul satu, aku lepak kat booth TM. Bes gak nengok dia nyer product. Siap register untuk Iqa lagi. Pastu Iskandar datang. Wooi.. Lepak kat sini ker. Ada masalah la kat atas. Masalah dia adalah sound jack laptop ke PA takde. Lepas tengok lebih kurang, kitaorang ambik keputusan untuk beli jer adapter untuk sambung jack sound dari laptop ke PA. Pastu disebabkan kabel audio pendek, kita minta tambah meja baru + keluarkan VGA cable Iskandar yang panjang tu.

So kena la gerak ke pekan Gelang Patah cari adapter. Sib baik kedai tu bukak. Lepas satu masalah.

Perasmian pun berjalan lancar pada sebelah petangnya. Siap YB Aziz Sapian pun turun jugak. So, masa majlis penyampaian hadiah, YB jadi tukang sampainya.

Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket

Lepas dah settle kat atas, upacara lawatan pun berjalan. Habis semua booth diaorang lawat. Cuma masa keluar dari booth robotik aku terkejut gak. Apasal semua dah berkemas nih. Rupanya dah jam 5. Mak aih.. cepatnya masa berjalan..

Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket


Slideshow




Anjuran bersama:
Photobucket

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam