Mari re'wired' switch baru

Photobucket
Taken at Bilik Server SKTTA Using Sony Ericson K750i f2.8 | 1/20s

Dah la sampai sekolah lambat
Networking aku totally out
Banyak betul dosa aku ni rasanya
Sabar jer ler



Aku test ping laptop ke router direct.
OK
Aku test ping laptop ke AP
OK
Aku test ping laptop ke router melalui switch.
Hampes!
Aku test ping PC ke router.
Hampes!!
Aku test ping PC ke PC lain.
Hampes!!!
Aku tarik semua cable kat switch

Photobucket
Photobucket

Aku sambung dua cable jer
Laptop + Router
Tiap-tiap port aku test
Siap lampu nombor 23 menyala tak padam lagi
Sahih la ni.
Aku mintak dila ambik switch pusat akses yang tak pakai dah
(Sib baik hari tu pau switch baru kat YB)
Aku sambung laptop + router jer
OK.
Dah..
Aku bukak switch server tu, terus aku ganti jer
Aku tepon cik mail
Dia cakap memang teruk semalam
Area ni blackout lagi
OK ler tu
Lam 10.50 telekom sampai
Check + dia cakap ibu sawat yang out
Dia gi settlekan
Pas tu sumer dah OK
Ni aku settekan port 1 - 6 dulu
Pas semayang nanti aku settlekan yang lain

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Pas semayang aku sambung sumer port 1 - 22
Check semua PC
Just nice
Semua OK
Kecuali PC Guru
Ni pun ari tu bengong pas kilat
kena network card dia

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

GITN datang
Dia tanya dah OK ker
Haah
Dia contact ibu pejabat test line
Semua dah OK
Sebelum balik dia kali satu AVR
Ambik jer ler
Aku mintak lightning arrester
aku tak kira la
line lembab ker aper pas ni
akunak sambung gak line tepon tu kat lightning arrester

Photobucket

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP