Berjalan-jalan mencari ikan - KIPmart

Best jugak mencari ikan di hari cuti ni. Memula gi pasar gelang patah. Tapi ikan yang nak dicari dah takde. So, mau tak mau kena la gi KIPMART. Sambil jengjalan aku kuarkan kamera. Tapi tangan gegar giler. Mana taknya satu tolak troli, satu menekan. Takpe len kali aku gi menembak jer. Sumer gambor diambil tanpa flash, shutter speed 1/50.

Sesampai je pi cari ikan dulu. Boleh tahan gak la. Usha harga ayam RM7. Kejap 6.90 kejap 7. Tak jatuh ker. Lepas bisik-bisik pun dapat RM6.50 jer. Adik ngan iqa dok bising nak makan. So, kita pegi makan dulu la. Sekali dah melalak nak MB la pulak. Layan jer ler. Aku seperti biasa makan Chicken chop kat singgah selalu. Iqa nak rasa, lepas tu terus nak lagi. Tu la. Lain kali makan jer cam aku. Tengok bil dah naik RM13 dah rupernyer.


Lepas makan sibuk berjalan cari tudung la, cd game la, buku dan majalah. Pastu sesambil dok layan DVD original copies, aku rasa nak layan amik gambo la pulak. Langsung kuarkan kamera. Suasana depan kopitiam mejadi sasaran aku. Brader ni beli buah berangan. Sesambil tu dia dok layan usha DVD jugak.


Masih melayan. Besh benar agaknya citer tu.


Aku suka tuk signboard kapur tu. Giant pun tiru stail ni. Ataupun dia yang tiru stail giant. Wallahualam.



Tukang-tukang cuci kat sini rajin-rajin. Tak pernah aku tak tengok diaorang menyapu. Sambil jalan kerjanya menyapu je. Tu pasal kat sini bersih dan tak berbau. Aku masa gi sesetengah supermarket, rasa cam nak muntah kat kawasan wet market dia. Tapi kat sini memang ok. Thanks to this workers.



Tengok brader ni. Nak wat kenduri agaknya. Sampai tak cukup satu troli. Masalahnya. Sapa yang nak nolak lagi dua. Ka, dia silap parking belakang 2 troli lagi tu.




Masa aku sampai sini semula, harga bisik-bisik ayam ni dah tinggal RM5.50. Bior betui. Memang betui pun. Pasal yang lain sumer dah berkemas. Tinggal dia ajer. Tapi aku memang tak nak beli ayam hari ni. Len kali jer le bang.


Tang sini la proses amik gambo sambil menolak troli paling hebat berlaku. Takde berenti lagi dah. Lebih kurang jer. Asal nampak suasana. Pasal dah malam ropernyer. Kena cepat balik ni.
Bila balik baru perasan, sumer blur. Mana taknya sebelah tangan, sambil jalan, 1/50. Memang ler gegar.




Berenti beli buah jap. So, leh ler fokus sikit. Amik brader juai sayur ni la dulu.


Import verses tempatan. Mana satu pilihan anda.






Chiaoooo...
__________________________________________________________________________
Mohamad Khairul Nizam | 07-5101621 | 0163176350 | 0136042404 | mknace@gmail.com
 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP