Pokok Lidah Jin


Pokok Lidah Jin. Seriously aku pun tak paham kenapa tetiba pokok lidah jin ni jadi glamer. Dan tetiba juga dia ada memacam nama. Lidah mertua la. Lidah jin la. Yang aku kenal, snakeplant. Ni adalah cubaan pertama aku untuk guna the new blogger. Kena biasakan juga sebab lepas ni dah takde cara nulis gaya lama lagi di blogger classic. Macam macam normal baharu keluar pulak kan. OK. Berbalik kita pada cerita pokok lidah jin ni. Dah lama dah mama nak kemaskan semula pokok ni kat belakang rumah. Dah dua rumpun besar berserabut nengokkan. Dari PKP mama dok ajak gi nurseri. Nak beli tanah dan pasu untuk diasingkan pokok lidah jin ni.


Ni pokok lidah jin korang yang tetiba viral tu. Dah dua rumpun dah. Pokok yang paling mudah nak tumbuh. Main campak campak gitu je pun boleh jadi cenggini. Potong daun dan cucuk kat tanak pun boleh hidup. Jadi. Misi kali ni adalah untuk mengalihkan pokok-pokok ni ke pasu-pasu baharu.


So. Misi kami adalah mencari nursery untuk beli pasu dan tanah. Apa lagi habih digoogle mana-mana nursery berdekatan. Siap call kawan-kawan dan tibalah kami ke nurseri idaman 99 ini. Alhamdulillah. Dapat juga kan. Lam kepala aku, tak bukit indah, haruslah kat uda.

  
Boleh tahan juga nurseri ni. Dah tukar pengurusan baharu. pengusaha baharu ni pun dah beroperasi dekat setahun kat sini. Boleh tahan pilihan pokok dia. Cuma mama tak dapat nak nengokkan bunga ros yang dah mekar kat sini. Kena return balik dalam beberapa hari baharu ada katanya.


Semua dah ready ni. Tanah pun dah dicampur. Tinggal nak mula projek aje lagi ni.


Dedua haziq dah eager sengsangat dah nak bantu tu


Ni agaknya membantu ke banyak main tanah ni


--- 
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #J3‬ ‎#Samsung‬ ‎#Fujifilm ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP