Sabtu, 20 April 2019

Jom Jenjalan : Pasar Segar Pendas Laut


Jom Jenjalan : Pasar Segar Pendas Laut. Dari semalam mama asyik dok ajak ke sini. Boleh la. Dalam 8.30 pagi kami gerak ke Pendas Laut. Sampai pun masih awal. Ikan tak turun lagi. Biasanya jam 9 baru turun. So. Gi minum jap kat Restoran Tanjong Nelayan. Roti Canai kat sini meme marbeles tau. Sesambil main ngan kucen baka cumee cumee dan bulu warna gebooz. Leh tahan dia nyer respon. Pandai main ni. Kebudaks restoran semua soh aku amik aje kucen tu sebab dia ngikut aku masa keluar. Sementara mama gi napau ketam yang rege dia sebakul doploh tu aku gi snap snap jap restoran rahmat. Suka suki aku jer kan. Setel kat sini baru aku gerak ke kampung nelayan. Kat sini la letaknya pasar segar ni. Diaorang semua jual depan rumah aje. Orang memang leh tahan ramai. Aku turunkan mama dan slow slow bawak kereta sepanjang dalam kampung ni. Banyak jugak la hasil hari ni. Cuma selangat ja takde. Semuanya dah abis diborong orang. Hahaha.

sempat gitu


udah sampeiii

ikan baru nak turun


ronda jap

sambil snap snap





sarap

snap snap lagi


marbeles baq ang

abam kucen ensem

gediks leh tahan ni

dia nunggu nak terkam tangan aku tau


ok. dah leh gerak dah

tapau sini dulu sebelum gerak masuk

layan





setel. yok pulang

---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #J3‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

0 komen: